SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google oszczędza na wynajmie. Pracownicy ze wspólnymi biurkami

W swoich pięciu siedzibach w USA Google wprowadza system „gorących biurek” dla pracowników pionu cloudowego. Celem są oszczędności w kosztach najmu.

W wewnętrznym komunikacie dla pracowników i kontrahentów, do którego dotarła telewizja CNBC, władze Google’a zapowiedziały, że teraz „większość googlersów będzie dzielić biurko z innym googlerem”.

W praktyce każdy pracownik powinien uzgodnić z innym, w które dni będą korzystać z jednego biurka. W biurze będą musieli pracować dwa dni w tygodniu (poprzednio wymogiem były trzy dni): w poniedziałek i środę lub we wtorek i czwartek. Z biurek znikną komputery stacjonarne - zostaną przeniesione na osobne stanowiska, a docelowo wszyscy pracownicy mają korzystać z wirtualnej platformy CloudTop.

Pion cloudowy Google’a zostanie podzielony na „sąsiedztwa” liczące od 200 do 300 osób, w których będą też pracownicy innych działów, np. finansowego i HR-owego. Każdym będą zarządzali wiceprezes i dyrektor, którzy mają ustalić szczegółowe zasady podziału przestrzeni biurowej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zmiany dotyczą pięciu największych biur koncernu w USA: w Nowym Jorku, San Francisco, Seattle, Kirkland w stanie Waszyngton i Sunnyvale w Kalifornii.

Google zapowiada „efektywność w nieruchomościach”

W segmencie Google Cloud jest zatrudnionych jedna czwarta pracowników Alphabetu, macierzystej spółki Google’a, których na koniec ub.r. było 190,2 tys. W styczniu koncern zwolnił 12 tys. osób i zapowiedział zmniejszenie tempa zatrudniana.

Ogłaszając pracownikom system ze wspólnymi biurkami, Google podkreślił, że pozwoli to zwolnić część wynajmowanych powierzchni biurowych i da więcej środków na inwestycje w biznes cloudowy. Celem firmy jest „efektywność w obszarze nieruchomości”.

- Od powrotu do biur przeprowadziliśmy pilotaże i ankiety wśród pracowników Cloud, żeby sprawdzić różne modele pracy hybrydowej i pomóc wypracować najlepsze doświadczenia. Nasze dane wskazują, że Cloud googlersi cenią sobie gwarancję bezpośredniej współpracy, gdy są w biurze, a także możliwość pracy z domu przez kilka dni w tygodniu - podkreślił rzecznik Google’a.

W styczniu władze koncernu przyznały, że redukcje w wynajmie biur na razie przyniosą ok. 500 mln dolarów dodatkowych kosztów, bo przy wypowiadaniu najmu będzie trzeba płacić właścicielom kary umowne. SFGate podał, że firma niebawem zrezygnuje z wynajmu części powierzchni biurowych w regionie San Francisco, z których ostatnio nie korzystała.

Segment cloudowy Google'a w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 5,54 do 7,31 mld dolarów, ale nadal generuje stratę (na poziomie operacyjnym zmalała z 890 do 480 mln dolarów).

Łącznie Alphabet przy wzroście przychodów o 1 proc. do 76,05 mld dolarów zanotował spadek zysku netto z 20,64 do 13,62 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Google oszczędza na wynajmie. Pracownicy ze wspólnymi biurkami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian
Kolos na glinianych nogach? Wspólne biurko jest jak wspólna szczoteczka do zębów...
odpowiedź
User
gg
Kolos na glinianych nogach? Wspólne biurko jest jak wspólna szczoteczka do zębów...


Rozsądne firmy w obecnych czasach oszczędzają, nierozsądne państwa i państwowe twory obecnie mają karnawał wydatków, aby za 2-3 lata wystawić rachunek w postaci miksu bezrobocia, recesji i inflacji.

Jak to mówicie, włącz myślenie?
odpowiedź
User
rtg
zabawne są te mentalne zmagania biznesmenów - ogranicznenie pracy zdalnej czy chciwosc/obnizenie kosztow powierzchni biurowej, meczą sie biedacy nad tym dylematem :))))))
odpowiedź