Google wywiera presję na Apple za pomocą kampanii „Get the Message”

Google wezwał Apple w kampanii reklamowej "Get The Message" próbując wywrzeć presję, by firma ta nie korzystała z usług Rich Communication Services (RCS) na iPhone'a.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google wywiera presję na Apple za pomocą kampanii „Get the Message”

RCS to wieloplatformowy protokół przesyłania wiadomości, którego celem jest zastąpienie wiadomości SMS/MMS kilkoma udoskonaleniami technicznymi – oraz usprawnienie obsługi wiadomości między użytkownikami Androida i iOS.

Google uruchomiło witrynę "Get The Message" z nagłówkiem „Czas, aby Apple naprawiło SMS-y”.

Witryna szczegółowo opisuje powody, dla których Apple powinien wspierać ten standard. Celem jest zapewnienie płynniejszego przesyłania wiadomości między urządzeniami iPhone i Android.

„Czas, aby Apple naprawiło SMS-y” - napisano na stronie. „Nie chodzi o kolor bąbelków. Są to rozmazane filmy, niedziałające czaty grupowe, brakujące potwierdzenia odczytu i wskaźniki pisania, brak SMS-ów przez Wi-Fi i wiele więcej”.

Google twierdzi, że te problemy istnieją, ponieważ Apple odmawia przyjęcia nowoczesnych standardów SMS-ów, gdy ludzie z iPhone'ami i telefonami z Androidem wysyłają do siebie SMS-y.

Większość osób, które mają Apple i wysyłają SMS-y z urządzeniem z Androidem, ma te doświadczenia. Zielone bąbelki w tekście oznaczają wiadomości dla użytkowników Androida w aplikacji Wiadomości Apple.

Aplikacja na iPhone'a korzysta z własnej usługi iMessage firmy Apple do wysyłania wiadomości tekstowych między iPhone'ami, ale powraca do staromodnych wiadomości SMS i MMS podczas wysyłania wiadomości tekstowych do użytkownika Androida. Filmy są zniekształcone podczas próby wysłania pliku od jednego użytkownika systemu operacyjnego do drugiego.

„Nikt nie powinien wiedzieć, z jakiego telefonu korzystasz” - mówi narrator filmu zamieszczonego na dedykowanej stronie, który wyjaśnia wyzwania: „To powinno po prostu działać. Apple musi myśleć inaczej i przestać degradować doświadczenia swoich klientów”.

grafika

Google wysyłało w ostatnich miesiącach wskazówki dla Apple, aby wspierać RCS w tweetach. Ze swojego konta na Androidzie na Twitterze w styczniu napisano na Twitterze : „iMessage nie powinien czerpać korzyści z zastraszania. SMS-y powinny nas zbliżyć, a rozwiązanie istnieje. Naprawmy to jako jedna branża”.

Dokument sądowy złożony w zeszłym roku pokazuje, że Apple nie chce tworzyć iMessage na Androida, ponieważ bardziej by to zaszkodziło firmie niż pomogło.

W sierpniu 2020 r. Epic Games, twórca "Fortnite", wniósł pozew przeciwko Apple, twierdząc, że firma naruszyła przepisy antymonopolowe za pośrednictwem swojego sklepu z aplikacjami. Producent gier wideo twierdził również, że Apple próbował zablokować użytkowników swoich telefonów, tabletów i innych urządzeń, zachowując wyłączność niektórych popularnych usług, takich jak iMessage.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day