Google przez rok usunął ponad 5 miliardów fałszywych reklam

Z najnowszego „Ads Safety Report” Google wynika, że w 2024 roku firma zablokowała lub usunęła ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady ekosystemu reklamowego, z czego 10,7 miliona to przekazy polityczne. Zawieszono ponad 39,2 miliona kont reklamodawców.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google przez rok usunął ponad 5 miliardów fałszywych reklam

W 2024 roku Google zablokował ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady, a także ograniczył widoczność kolejnych 9,1 miliarda. Najczęściej naruszenia dotyczyły zasad sieci reklamowej, znaków towarowych i personalizacji.

415 milionów reklam usunięto z powodu podejrzenia o scam.

grafika

Jednocześnie zawieszono ponad 39,2 miliona kont reklamodawców, które nie spełniały obowiązujących wymagań. 5 milionów z nich to konta służące do scamów.

Ponadto Google zablokował lub ograniczył wyświetlanie reklam na ponad 1,3 miliarda stron wydawców, a w przypadku ponad 220 tysięcy witryn wprowadzono egzekwowanie zasad na poziomie całej strony.

Najwięcej witryn z zablokowanymi lub ograniczonymi reklamami zawierało treści erotyczne, promujące ryzykowne zachowania złośliwe lub niechciane oprogramowanie.

grafika

W ubiegłym roku wprowadzono ponad 30 aktualizacji zasad systemu reklamowego. Zasada wprowadzania użytkowników w błąd to jedna z reguł, które Google uaktualnił w poprzednim roku. Reklamy generowane przez sztuczną inteligencję i wykorzystujące wizerunek osób publicznych to coraz popularniejsze nadużycie nieuczciwych reklamodawców.

Aby ograniczyć ten proceder, Google stworzył specjalistyczny zespół ponad 100 ekspertek i ekspertów, odpowiedzialnych za opracowanie nowych rozwiązań. Dzięki temu możliwe stało się szybsze i bardziej zdecydowane zawieszanie kont, naruszających tę zasadę. W efekcie na stałe zablokowano ponad 700 tysięcy kont reklamodawców, co doprowadziło do 90-procentowego spadku tego rodzaju nadużyć w skali roku.

Coroczny raport Google na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report) podsumowuje najważniejsze działania podejmowane w celu ochrony użytkowników, wydawców i reklamodawców oraz przeciwdziałania nadużyciom w ekosystemie reklamowym. Od lat kluczową rolę w wykrywaniu naruszeń odgrywają duże modele językowe (LLM), których ciągły rozwój pozwala na coraz skuteczniejsze i bardziej precyzyjne egzekwowanie zasad w skali globalnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]