Google przez rok usunął ponad 5 miliardów fałszywych reklam

Z najnowszego „Ads Safety Report” Google wynika, że w 2024 roku firma zablokowała lub usunęła ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady ekosystemu reklamowego, z czego 10,7 miliona to przekazy polityczne. Zawieszono ponad 39,2 miliona kont reklamodawców.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google przez rok usunął ponad 5 miliardów fałszywych reklam

W 2024 roku Google zablokował ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady, a także ograniczył widoczność kolejnych 9,1 miliarda. Najczęściej naruszenia dotyczyły zasad sieci reklamowej, znaków towarowych i personalizacji.

415 milionów reklam usunięto z powodu podejrzenia o scam.

grafika

Jednocześnie zawieszono ponad 39,2 miliona kont reklamodawców, które nie spełniały obowiązujących wymagań. 5 milionów z nich to konta służące do scamów.

Ponadto Google zablokował lub ograniczył wyświetlanie reklam na ponad 1,3 miliarda stron wydawców, a w przypadku ponad 220 tysięcy witryn wprowadzono egzekwowanie zasad na poziomie całej strony.

Najwięcej witryn z zablokowanymi lub ograniczonymi reklamami zawierało treści erotyczne, promujące ryzykowne zachowania złośliwe lub niechciane oprogramowanie.

grafika

W ubiegłym roku wprowadzono ponad 30 aktualizacji zasad systemu reklamowego. Zasada wprowadzania użytkowników w błąd to jedna z reguł, które Google uaktualnił w poprzednim roku. Reklamy generowane przez sztuczną inteligencję i wykorzystujące wizerunek osób publicznych to coraz popularniejsze nadużycie nieuczciwych reklamodawców.

Aby ograniczyć ten proceder, Google stworzył specjalistyczny zespół ponad 100 ekspertek i ekspertów, odpowiedzialnych za opracowanie nowych rozwiązań. Dzięki temu możliwe stało się szybsze i bardziej zdecydowane zawieszanie kont, naruszających tę zasadę. W efekcie na stałe zablokowano ponad 700 tysięcy kont reklamodawców, co doprowadziło do 90-procentowego spadku tego rodzaju nadużyć w skali roku.

Coroczny raport Google na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report) podsumowuje najważniejsze działania podejmowane w celu ochrony użytkowników, wydawców i reklamodawców oraz przeciwdziałania nadużyciom w ekosystemie reklamowym. Od lat kluczową rolę w wykrywaniu naruszeń odgrywają duże modele językowe (LLM), których ciągły rozwój pozwala na coraz skuteczniejsze i bardziej precyzyjne egzekwowanie zasad w skali globalnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski