Google przez rok usunął ponad 5 miliardów fałszywych reklam

Z najnowszego „Ads Safety Report” Google wynika, że w 2024 roku firma zablokowała lub usunęła ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady ekosystemu reklamowego, z czego 10,7 miliona to przekazy polityczne. Zawieszono ponad 39,2 miliona kont reklamodawców.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google przez rok usunął ponad 5 miliardów fałszywych reklam

W 2024 roku Google zablokował ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady, a także ograniczył widoczność kolejnych 9,1 miliarda. Najczęściej naruszenia dotyczyły zasad sieci reklamowej, znaków towarowych i personalizacji.

415 milionów reklam usunięto z powodu podejrzenia o scam.

grafika

Jednocześnie zawieszono ponad 39,2 miliona kont reklamodawców, które nie spełniały obowiązujących wymagań. 5 milionów z nich to konta służące do scamów.

Ponadto Google zablokował lub ograniczył wyświetlanie reklam na ponad 1,3 miliarda stron wydawców, a w przypadku ponad 220 tysięcy witryn wprowadzono egzekwowanie zasad na poziomie całej strony.

Najwięcej witryn z zablokowanymi lub ograniczonymi reklamami zawierało treści erotyczne, promujące ryzykowne zachowania złośliwe lub niechciane oprogramowanie.

grafika

W ubiegłym roku wprowadzono ponad 30 aktualizacji zasad systemu reklamowego. Zasada wprowadzania użytkowników w błąd to jedna z reguł, które Google uaktualnił w poprzednim roku. Reklamy generowane przez sztuczną inteligencję i wykorzystujące wizerunek osób publicznych to coraz popularniejsze nadużycie nieuczciwych reklamodawców.

Aby ograniczyć ten proceder, Google stworzył specjalistyczny zespół ponad 100 ekspertek i ekspertów, odpowiedzialnych za opracowanie nowych rozwiązań. Dzięki temu możliwe stało się szybsze i bardziej zdecydowane zawieszanie kont, naruszających tę zasadę. W efekcie na stałe zablokowano ponad 700 tysięcy kont reklamodawców, co doprowadziło do 90-procentowego spadku tego rodzaju nadużyć w skali roku.

Coroczny raport Google na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report) podsumowuje najważniejsze działania podejmowane w celu ochrony użytkowników, wydawców i reklamodawców oraz przeciwdziałania nadużyciom w ekosystemie reklamowym. Od lat kluczową rolę w wykrywaniu naruszeń odgrywają duże modele językowe (LLM), których ciągły rozwój pozwala na coraz skuteczniejsze i bardziej precyzyjne egzekwowanie zasad w skali globalnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana