SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google walczy o domenę Gmail w Chinach

Firma Google, walcząca o globalne wzmocnienie swojego znaku firmowego, napotkała na przeszkody na drugim największym rynku internetowym świata.

Mowa o chińskiej stronie www.Gmail.cn, która odmówiła sprzedania swojego internetowego adresu amerykańskiemu gigantowi. Prawa do nazwy ma pekińska firma ISM Technologies.

Nazwa jest bardzo podobna do znanego na całym świecie serwisu e-mailowego Google – www.gmail.com. Podobne są również kolory, w jakich napisane są loga obu serwisów. Przyrostek „.cn” jest często używany w nazwach chińskich domen.

Ostatnio Google darmowo udostępnił w Chinach konta w serwisie Gmail w celu promocji swojej marki wśród lokalnych użytkowników.

Według źródeł w Szanghaju zaznajomionych ze sprawą Google kontaktował się z Gmail.cn w sprawie loga i adresu internetowego, ale jak na razie nie ma żadnych postępów w tych kwestiach. Firma ISM Technologies – twierdząca na swojej oficjalnej stronie internetowej www.ism.net.cn, że jest największym hurtowym rejestratorem domen internetowych akredytowanym przez rządowe ciało CNNIC – odmawia sprzedaży. Nie ma jak na razie oznak, że Google złoży w tej sprawie pozew do sądu.

Wcześniej w tym miesiącu Google rozpoczął prawne działania przeciwko grupie polskich poetów w celu powstrzymania ich od używania nazwy www.gmail.pl. Według innych doniesień firma przegrała starania o uzyskanie wyłącznej kontroli nad marką Gmail w Szwajcarii.

Sprawa Gmail.cn może być jeszcze bardziej skomplikowana, gdyż mogą się w nią zaangażować politycy.

Google ma już prawa do chińskich adresów www.google.com.cn i www.google.cn.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google walczy o domenę Gmail w Chinach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl