Google zapowiada w Unii Europejskiej weryfikację nadawców reklam wyborczych. Informacje o nich będą dostępne dla użytkowników

Google zapowiedział wprowadzenie mechanizmów mających zapewnić w Unii Europejskiej bezpieczny przebieg kampanii wyborczych w internecie bez prób manipulowania internautami. Koncern będzie weryfikował nadawców politycznych reklam, a informacje na ich temat zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Google zapowiedział, że wprowadzi nowe zasady zamieszczania reklam o charakterze politycznym przed wyborami do Parlamentu Europejskiego zaplanowanymi na maj 2019 r.

Według planu od stycznia 2019 r. reklamodawcy chcący zamieszczać promocyjne treści o charakterze politycznym lub wyborczym będą musieli przejść proces weryfikacji i dostarczyć do Google odpowiednie dokumenty (np. potwierdzenie zarejestrowania partii politycznej) jeszcze zanim zapłacą za konkretną kampanię.

Dodatkowo Google zapowiada wprowadzenie w swojej wyszukiwarce i innych produktach mechanizmów pozwalających internautom na sprawdzenie wszystkich istotnych danych na temat politycznych reklam oraz ich nadawców. Według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl w polskim oddziale Google mechanizm będzie dostępny we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce.

Obecne zapowiedzi Google są wynikiem porozumienia zawartego pomiędzy koncernem a władzami UE zakładającego lepszą niż dotąd transparentność treści związanych z wyborami w Unii i poszczególnych krajach wspólnoty. Dzięki temu ma zostać ograniczona ilość dezinformacji oraz prób manipulowania opinią publiczną w okresach wyborczych. Podobne zobowiązanie wobec władz unijnych padło także ze strony Facebooka, nie wiadomo jednak na razie w jaki sposób serwis zamierza wywiązać się z tych obietnic i jakie rozwiązania wprowadzić w związku z wyborami na terenie UE.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol