SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google zmienia politykę związaną z pozycjonowaniem

Koncern Google zapowiada, że w drugiej połowie kwietnia 2015 r. w mobilnych wersjach wyszukiwarki strony przeznaczone do urządzeń przenośnych pojawią się wyżej w wynikach wyszukiwania od witryn stacjonarnych.

Article

O wprowadzeniu zmian strategii pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google poinformował na swoim blogu przeznaczonym dla webmasterów.

Według zapowiedzi od 21 kwietnia 2015 r. witryny w wersjach przystosowanych do urządzeń mobilnych będą osiągały wyższe pozycje w wyszukiwarce od stron, które nie wyświetlają się poprawnie na ekranach urządzeń przenośnych.

Google wyjaśnia, że zapowiadana zmiana będzie dotyczyła mobilnej wersji wyszukiwarki, dzięki czemu użytkownicy smartfonów i tabletów w łatwiejszy niż dotąd sposób natrafią podczas wyszukiwania na strony, które są przystosowane do ich urządzeń. Już wcześniej Google wprowadził oznaczenia wyróżniające w wyszukiwarkach witryny, które występują w wersji mobile (więcej informacji tutaj).

Eksperci SEO podkreślają, że zmiana strategii pozycjonowania stron mobilnych to mocne i zdecydowane posunięcie ze strony Google. Sebastian Miśniakiewcz, specjalista pozycjonowania stron internetowych na swoim blogu BlogSEO podkreśla, że po raz pierwszy Google zdecydował się poinformować o zmianach w algorytmie wyszukiwarki z tak dużym wyprzedzeniem, zwykle bowiem powiadamiał o nich już po zastosowaniu konkretnych rozwiązań. We wspomnianym już komunikacie Takaki Makino z Google tłumaczy, że tym razem właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie postanowił dać webmasterom szansę i czas na przystosowanie prowadzonych przez nich stron oraz serwisów do potrzeb użytkowników mobilnych. Dzięki temu po wprowadzeniu zmian konkretne firmy i wydawcy internetowi nie znikną z pierwszych stron wyszukiwania na urządzeniach przenośnych.

Pod tym adresem Google oferuje specjalną platformę, dzięki której można sprawdzić przystosowanie konkretnej witryny internetowej do wyświetlania w urządzeniach przenośnych.

Oprócz zmian dotyczących wyszukiwania mobilnych wersji stron internetowych Google wprowadził system o nazwie App Indexing. Jeżeli twórca konkretnej aplikacji umieści ją w systemie, to będzie ona prezentowana użytkownikom w wynikach wyszukiwania, podobnie jak to się dzieje w wypadku witryn internetowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google zmienia politykę związaną z pozycjonowaniem

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bocian
Szkoda, że Pan Miśniakiewicz jest bardzo kiepskim źródłem informacji i mało który prawdziwy specjalista SEO zgadza się z tym panem ...
odpowiedź
User
Elmo
Bocian wielokrotnie sam poniżasz się na grupach SEO i masz czelność oceniać innych? Akurat z Sebastianem zgadza się bardzo wiele osób, zwłaszcza tych, którzy nie liżą czterech liter właścicielom SWLi czy innego syfu. Ty jako "specjalista" specjalnej troski pewnie nie masz czym popisać się w swojej działalności i wolisz budować swoje "Ja" na plecach innych. Zamilcz i nie poniżaj się dłużej.
odpowiedź
User
Matias
Brawo! W końcu wypowiedź jakiegoś specjalisty, a nie pseudo dzieciaków w stylu Lexy czy Jakubiec.
odpowiedź