SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gość Niedzielny” na czele tygodników opinii, „Gazeta Polska” i „Do Rzeczy” dalej mocno tracą

W lutym 2015 roku większość tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły jak zwykle „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Mocno do góry poszła sprzedaż „Wprost”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w lutym 2015 roku wyniosła 140 802 egz. Było to o 2,08 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,98 proc. do 115 496 egz. - jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. zmniejszyła się o 5,52 proc. i wyniosła 110 896 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 994 egz., po spadku o 4,82 proc.

Z miejsca szóstego na piąte awansował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 31,24 proc. do 68 152 egz. Ten wzrost to głównie skutek publikacji o Kamilu Durczoku (dowiedz się więcej).

Największy spadek w lutym br., wynoszący 24,37 proc., zanotował plasujący się  na siódmej pozycji tygodnik „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 844 egz. Niewiele mniej straciło „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - jego średni wynik spadł o 23,39 proc.

Wirtualnemedia.pl

luty

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

207 926

140 802

140 802

197 855

137 927

137 927

Polityka

168 250

115 496

115 496

172 733

117 832

117 832

Newsweek Polska

165 455

110 896

110 896

175 892

117 382

117 382

W Sieci

157 093

74 994

74 994

167 982

78 794

78 794

Wprost

134 979

137 042

68 152

120 490

121 871

51 928

Tygodnik Do Rzeczy

124 730

61 281

52 356

151 493

77 269

68 344

Gazeta Polska

109 758

37 358

36 844

134 983

49 143

48 713

Tygodnik Powszechny

40 125

18 386

17 974

34 000

17 310

16 897

Przegląd

51 000

16 883

16 883

51 000

19 281

19 281

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

468 810

303 234

303 234

490 237

318 715

318 715

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty. Najwięcej zyskał „Wprost” (56,48 proc.), a najwięcej straciła „Polityka” (7,24 proc.).

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

207 926

140 802

140 802

207 972

142 599

142 599

Polityka

168 250

115 496

115 496

178 218

124 536

124 507

Newsweek Polska

165 455

110 896

110 896

160 444

104 636

104 636

W Sieci

157 093

74 994

74 994

152 868

70 596

70 586

Wprost

134 979

137 042

68 152

119 797

113 049

43 554

Tygodnik Do Rzeczy

124 730

61 281

52 356

129 938

59 612

50 687

Gazeta Polska

109 758

37 358

36 844

114 682

36 780

36 245

Tygodnik Powszechny

40 125

18 386

17 974

39 250

18 517

18 117

Przegląd

51 000

16 883

16 883

51 000

16 872

16 872

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

468 810

303 234

303 234

468 819

293 062

293 062


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” na czele tygodników opinii, „Gazeta Polska” i „Do Rzeczy” dalej mocno tracą

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tryt
No to mamy jasność Wprost bez afer ok 40 tysi. Do widzenia - Wróblewski nie pomoże. Czołówka stabilna. Miejsca 5-8 konieczna konsolidacja lub alias z czołówka.
odpowiedź
User
xm
Chwilowy wyskok Wprost za sprawą rynsztokowego pseudośledztwa ws. Durczoka nie uratuje upadającego tygodnika. Wróblewski dokończy dzieła zniszczenia.
odpowiedź
User
leming z Lemingradu
Nieustannie podziwiam "niezależną" ekipę z Gazety Polskiej. Nadal utrzymują nakład na poziomie 3-krotnie większym od sprzedaży, która jakoś SKOK-owo nie rośnie.
odpowiedź