GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi

Spółka GPW DAI w ramach podpisanych umów prowadzi kampanie reklamowe z wykorzystaniem narzędzia DAI Prime w kilkunastu lokalnych stacjach telewizyjnych – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała znaczących przychodów z reklam centralnych – mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi
Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI

Usługa DAI Prime to jedna z trzech usług realizowanych przez Platformę Aukcyjną TeO (dodatkowo usługi: DAI Pro i DAI Elite). Umożliwia emisję kampanii adresowalnych w regionalnych stacjach telewizyjnych. Wprowadza do telewizji linearnej rozliczanie reklam w modelu CPM (Cost Per Mille/Tysiąc Wyświetleń). 

– Wyjątkowość usługi polega na tym, że reklamodawcy płacą wyłącznie za faktycznie wyświetloną reklamę, co jest potwierdzane danymi z dekoderów ("spis z natury"). Zgodnie z koncepcją "prime time all the time", nie ma „pustych” (nieopłaconych) wyświetleń spotów – doprecyzowuje Wigurski.

DAI Prime szansą na monetyzację dla lokalnych telewizji

Jak mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI, rozwiązanie DAI Prime zapewnia pełną transparentność i możliwość audytu danych. Spółka agreguje już dane z ok. 600 tysięcy dekoderów. Należą one m.in. do takich operatorów jak Toya, Korbank, Feromedia, Astanet, Inea czy Nasza Wizja. 

Kampanie z DAI Prime prowadzą m.in. klienci z branży telekom czy spożywczej. Obecnie emitowane są one w około 15 największych lokalnych stacjach telewizyjnych, nadających na terenie całej Polski. Zasięg telewizji lokalnych szacuje się od 3 do nawet 5 milionów widzów. 

– Wszystkie telewizje lokalne borykają się z problemem braku precyzyjnych danych dotyczących oglądalności i konwersji zasięgu na powierzchnie reklamowe. To uniemożliwiało im do tej pory pozyskiwanie środków z centralnych budżetów reklamowych pomimo racji wykonywanej misji lokalnej. DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała żadnych przychodów z reklam centralnych – podsumowuje Michał Wigurski.

Podczas konferencji PIKE w Sopocie w maju 2025 – Wigurski apelował na Forum Telewizji Lokalnych o połączenie sił operatorów i nadawców lokalnych (którzy wywodzą się z tych samych środowisk gospodarczych) o stworzenie usługi, która będzie mocno konkurencyjna do platformy YouTube i powstanie w pełnym zakresie do końca roku. Wartość rynku reklamy video poza TV, o którą zabiega DAI Prime, to blisko 2 mld zł rocznie.

GPW DAI pod koniec ubiegłego roku zrealizowała pierwszą w pełni komercyjną kampanię dynamic ad insertion z siecią handlową Biedronka. Firma kupiła od spółki-matki Platformę Aukcyjną TeO, zbudowaną w ramach prac badawczo-rozwojowych przy wsparciu NCBiR. Kampania na Dolnym Śląsku była możliwa dzięki umowie z lokalnym operatorem Korbank. GPW DAI dotychczas zrealizowała kampanie reklamowe z agencjami GroupM i Sigma Bis.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W Republice Donald Tusk jak komunistyczny generał. Skarga na materiał od AI

W Republice Donald Tusk jak komunistyczny generał. Skarga na materiał od AI

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Ranking 10 systemów CRM – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Ranking 10 systemów CRM – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej