SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grandes Kochonos z 13,8 mln zł wpływów i 2,39 mln zysku. Mniej z ATL, więcej z digitalu

Łączne przychody agencji Grandes Kochonos wyniosły na koniec ub.r. 13,85 mln zł, a zysk netto -2,39 mln zł. Spadły przychody z tytułu usług w zakresie reklamy ATL, a wzrosły te z projektów digital. Władze agencji zapowiadają redukcję kosztów, m.in. poprzez rozwiązanie niektórych umów o współpracę.

fot. Shutterstock.com Article

Grandes Kochonos ma trzy spółki zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym, które prowadzą działalność operacyjną.

Grandes Kochonos sp. z o.o. i Grandes  Kochonos sp.z o.o. sp. komandytowa zajmują się przede wszystkim usługami reklamowymi w zakresie ATL, a Grandes Kochonos Digital – reklamą digital.

Dwie pierwsze miały w ub.r. przychody i zyski niższe od wyników w 2016 roku, wzrosty zanotowała jedynie Grandes Kochonos Digital.

Mniejsze wpływy z ATL

Grandes Kochonos sp.z o.o. sp. Komandytowa miała 7,34 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 8,71 mln zł rok wcześniej). Koszty jej działalności spadły z 6,14 mln zł w 2016 roku do 5,1 mln zł w ub.r. Wydatki na usługi obce zredukowano z 5,02 mln zł do 3,99 mln zł. Wzrosły koszty wynagrodzeń – z 786,5 tys. zł w 2016 roku do 805,8 tys. zł. Agencja w ub.r. zatrudniała 9 osób.

Zysk ze sprzedaży wyniósł na koniec ub.r. 2,23 mln zł (wobec 2,57 mln zł rok wcześniej), a zysk brutto spadł z 2,57 mln zł do 2,24 mln zł. Zysk ten podzielono między udziałowców agencji.

Spółka Grandes Kochonos sp.z o.o. osiągnęła w 2017 roku 2,89 mln zł przychodów (wobec 5,95 mln zł rok wcześniej). Koszty jej działalności spadły natomiast z 5,96 mln zł do 2,83 mln zł. Na usługi obce agencja wydała 2,13 mln zł (wobec 5,18 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia – 611,6 tys. zł (wobec 651 tys. zł rok wcześniej). W 2017 roku pracowało w niej 8 osób na etatach.

Ta spółka zanotowała na koniec ub.r. stratę netto w kwocie 327,4 tys. Zł – rok wcześniej miała 31,8 tys. zł zysku.

Zarząd spółki w złożonym do KRS sprawozdaniu wyjaśnił, że strata spowodowana była koniecznością utworzenia odpisu aktualizującego na należności wobec dłużnika, którego firma pozwała do sądu. Jego nazwy nie podano.

W ocenie władz agencji mniejsze przychody były skutkiem mniejszego zapotrzebowania na reklamę u największego odbiorcy oraz odejście głównego klienta. Agencja pozyskała kilku mniejszych,  ale to nie zrekompensowało straty, bo ich łączne budżety były znacznie mniejsze.

W tym roku agencja chce pozyskać klienta strategicznego, rozszerzyć współpracę z obecnym kontrahentem, powiększyć liczbę klientów z którymi można zawrzeć kontrakty długoterminowe. Planuje również obniżyć koszty stałe  m.in. poprzez redukcję kosztów zatrudnienia, a co za tym idzie - rozwiązanie niektórych umów o współpracę.

W ub.r. współpracę z Grandes Kochonos zakończyła firma Lotte Wedel decydując się na współpracę z agencją PZL.

Internet przynosi zyski

Wpływy sprzedażowe Grandes Kochonos Digital wzrosły w ub.r. do 3,62 mln zł z 2,82 mln zł rok wcześniej.

Zwiększyły się też koszty prowadzonej działalności – z 2,49 mln zł w 2016 roku do 3,06 mln zł w ub.r. na usługi obce spółka wydała 2,47 mln zł (wobec 1,97 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 490,2 tys. zł (wobec 445,8 tys. zł rok wcześniej). Agencja zatrudniała 6 osób.

Zysk ze sprzedaży wzrósł z 336 tys. zł w 2016 roku do 564,8 tys. zł w ub.r. Zysk netto z kolei wzrósł z 271,3 tys. zł do 480,5 tys. zł. 


Grandes Kochonos Digital planuje w tym roku zwiększać przychody przez poszerzenie profilu usług, zmniejszenie lub utrzymanie poziomu kosztów stałych, udział w przetargach. Chce również pozyskać klienta strategicznego i zawrzeć stałe kontrakty. Nastawia się na świadczenie usług internetowych – krótkotrwałych szybkich kampanii i konkursów  - takimi usługami chce pozyskiwać nowych klientów. Planuje również rozszerzyć współpracę z blogerami i influencerami.

W ub.r. agencji tej udało się pozyskać do współpracy m.in. Disnemar Baby, EnveloBank,  nową markę należącą do firmy Nesperta. W tym roku do grona jej klientów dołączyli m.in. eobuwie.pl i rozszerzono współpracę z marką Kenwood.

Szefowie agencji Grandes Kochonos (prezesem jest Jacek Stalewski) nie odpowiedzieli na naszą prośbę o komentarz do wyników finansowych za 2017 rok.

Właścicielami spółki Grandes Kochonos sp. z o.o. są Jacek Wlazło, Jacek Stalewski (prezes), Michał Sorówka i Paweł Nowakowski. Grandes Kochonos sp. z o.o. sp. Komandytowa też należy do nich, ale udziały w niej ma również Grandes Kochonos sp.z o.o. Z kolei Grandes Kochonos Digital należy do Grandes Kochonos sp. z o.o. sp. Komandytowa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grandes Kochonos z 13,8 mln zł wpływów i 2,39 mln zysku. Mniej z ATL, więcej z digitalu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl