SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Gremi Media: wpływy wzrosły o 7 proc., 3,1 mln zł zysku netto. Jażdżyński: konsekwentna transformacja cyfrowa

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 7 proc. do 24,56 mln zł oraz 3,08 mln zł zysku netto (wobec 86 tys. zł zysku netto rok wcześniej).

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media Article

Skonsolidowane wpływy gotówkowe grupy Gremi Media ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 21,03 do 21,46 mln zł, a przychody barterowe - z 1,91 do 3,1 mln zł.

Koszt własny sprzedaży wzrósł z 13,55 do 13,64 mln zł, natomiast koszt sprzedaży zmalał z 5,58 do 5,06 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 3,07 do 2,36 mln zł.

Przełożyło się to na wzrost zysku EBITDA z 1,95 do 4,51 mln zł, zysku operacyjnego z 650 tys. zł do 3,3 mln zł, a zysku netto - z 86 tys. zł do 3,08 mln zł, Natomiast wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej poprawił się z 70 tys. zł straty do 2,33 mln zł.

- Takie wyniki niezmiernie nas cieszą, tym bardziej, że działamy na bardzo trudnym rynku. Wzrost przychodów osiągamy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej. Oferujemy szeroką gamę wysokomarżowych produktów cyfrowych, co w istotny sposób wpływa na naszą rentowność i generowane zyski. Szczególnie jesteśmy zadowoleni z ich skali - w pierwszym kwartale 2019 r. wykazaliśmy zysk EBITDA na poziomie analogicznym do całego roku 2017, a rentowność EBITDA przekroczyła 18 proc. - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Firma wydaje dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem pierwszego tytułu wynosiła 41 296 egz. (9,2 proc. mniej niż rok wcześniej), a drugiego - 3 826 egz. (po wzroście o 2,5 proc.). Natomiast portal Rp.pl w marcu zanotował 3,95 mln realnych użytkowników i 16,09 mln odsłon, a Parkiet.com - 325 tys. użytkowników i 1,61 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Spółkami zależnymi grupy Gremi Media są E-Kiosk, Gremi Edycja, Gremi FAD, Gremi Ekonomia, Gremi Prawo i Wydarzenia, ComPress i Kancelarie RP. E-Kiosk (w którym Gremi Media ma 50,01 proc. akcji) w zeszłym kwartale zanotował wzrost wpływów 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto poprawił się z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku.

W ujęciu jednostkowym spółka Gremi Media osiągnęła w minionym kwartale wzrost wpływów sprzedażowych o 4,3 proc. do 22,67 mln zł, zysku EBITDA z 2,29 do 3,96 mln zł oraz zysku netto z 619 tys. zł do 2,31 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gremi Media: wpływy wzrosły o 7 proc., 3,1 mln zł zysku netto. Jażdżyński: konsekwentna transformacja cyfrowa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
guru
Rzepa radzi sobie najlepiej na rynku, jest najbardziej wiarygodna bez odjazdów partyjnych w żadną stronę
4 4
odpowiedź
User
observer
Rzepa radzi sobie najlepiej na rynku, jest najbardziej wiarygodna bez odjazdów partyjnych w żadną stronę


dokładnie, w innych propagandowy ściek
4 4
odpowiedź
User
Kacper
Wszystko dzieki Tomaszowi.
1 1
odpowiedź
User
Vero
Niesamowite. Pan Jażdżyński, wieloletni ekspert od digitalu, w końcu ma sukces finansowy. W papierze :D
0 0
odpowiedź