SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Grey Group Polska zajmie się globalną obsługą reklamową PLL LOT

Agencja Grey Group Polska wygrała przetarg na kompleksową obsługę reklamową Polskich Linii Lotniczych LOT, pokonując w jego finale agencję Y&R. W ramach współpracy, Grey będzie odpowiadać za pełną obsługę marketingową w zakresie wszystkich działań komunikacyjnych w Polsce i na świecie.

Article

Przetarg na obsługę reklamową PLL LOT zaczął się jesienią ub.r., zaproszono do niego dziewięć agencji: Young&Rubicam, Havas Warsaw, GPD Agency, Publicis Poland, Ogilvy&Mather, Scholz&Friends Warszawa, Grey Group Poland, J. Walter Thompson i Syzygy. Do finału zakwalifikowano agencje Grey Group Poland i Young&Rubicam Poland.

Współpraca PLL LOT i Grey  Group wystartowała już w kwietniu br. i obejmie planowanie, kreację, strategię komunikacji we wszystkich kanałach, w tym content creation & production w kanale internetowym.

Przypomnijmy, że w prowadzonym przetargu marketer nie poinformował agencji jakie inne starają się o to zlecenie, oraz nie zwracał im żadnych kosztów przetargowych, za to wymagał, żeby zapłaciły za badania fokusowe. Interwencję w tej sprawie zapowiedziało Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR, ponieważ PLL LOT podpisał z nim w 2015 roku list intencyjny, w którym zobowiązał się do stosowania wysokich standardów przetargowych.

Kilka dni później poinformowano, że podczas spotkania SAR przyjął wyjaśnienia LOT-u, a strony zgodziły się, że prowadzony aktualnie konkurs spełnia wysokie standardy m.in. odnośnie: jakości briefu, bieżącej i bezpośredniej komunikacji z agencjami (w tym przebiegu tzw. debriefingów) i czasu przeznaczonego na przygotowanie oferty. Jednocześnie potwierdzono, że agencje powinny być informowane o liczbie uczestników przetargu oraz, że należy dążyć do ograniczania kosztów przetargowych, zarówno po stronie agencji, jak i reklamodawcy SAR przyjął też zapewnienia LOT-u o dużej wadze przywiązywanej do obecnego konkursu.

PLL LOT zapowiedział, że z wybraną w przetargu agencją Grey Group Polska zamierza podjąć wieloletnią współpracę.

Jedną z ostatnich ubiegłorocznych kampanii reklamowy LOT-u - z okazji Bożego Narodzenia - przygotowała agencja Syzygy Warsaw.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grey Group Polska zajmie się globalną obsługą reklamową PLL LOT

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl