SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GroupM rozwija programatyczny zakup mediów w oparciu o AI

GroupM (należą do niej domy mediowe Wavemaker, MediaCom, Mindshare) rozwija system programatycznego zakupu mediów cyfrowych. CoPilot jest pierwszym narzędziem w ofercie grupy, które na taką skalę wykorzystuje uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji.

GroupM rozwija CoPilot, narzędzie do programatycznego zakupu kampanii digital bazujące na algorytmach sztucznej inteligencji. W oparciu o historyczne dane narzędzie to pozwala powiązać określone zmienne (jak np. rozmiar kreacji, domenę, wykorzystywany typ przeglądarki) z optymalizowanym wskaźnikiem. Może to być zarówno wskaźnik typowo mediowy (koszt kliknięcia czy poziom widoczności reklamy), bądź wskaźnik biznesowy (wykonanie określonej akcji – od wypełnienia formularza po sprzedaż). Marketer może też stworzyć syntetyczny wskaźnik łączący różne interesujące go miary sukcesu.

− Właśnie taki cel opracowała jedna z marek FMCG, dla której kampania z użyciem algorytmów CoPilot pozwoliła o 21 p.p. podnieść współczynnik pełnych wyświetleń reklamy (vCR) w stosunku do rynkowej średniej – mówi Magdalena Olejniczak, specjalistka GroupM odpowiedzialna za rozwój narzędzi i produktów digitalowych. − Wyraźne wzrosty realizacji celów, od podniesienia CTR po obniżenie kosztu akcji na stronie, dają duże nadzieje co do przyszłości zastosowania AI w służbie programatycznego zakupu. Algorytmy sztucznej inteligencji, które uczą się i są w stanie przeanalizować znacznie potężniejsze zasoby danych, wypracowują insighty, do których plannerzy nie dotarliby w inny sposób – dodaje.

Jak ocenia GroupM, programatyczny zakup reklamy digital jest naturalną przestrzenią do rozwoju technologii sztucznej inteligencji.

− Miliardy impresji kupowanych na rozgrywających się co ułamek sekundy aukcjach w stale zmieniającym się otoczeniu rynkowym to środowisko, w którym algorytm samodzielnie testujący różne scenariusze lepiej zdaje egzamin niż nawet najbardziej pomysłowy i szybki planner – uważa Magdalena Olejniczak.

CoPilot, czyli narzędzie rozwijane przez GroupM globalnie, wdrażane jest obecnie w Polsce we współpracy z kolejnymi platformami technologicznymi. Międzynarodowi klienci agencji GroupM (jak np. Ford) po przetestowaniu CoPilot na wybranych rynkach rozwijają obecnie strategie z wykorzystaniem CoPilot na szeroką skalę w kolejnych krajach.

Dołącz do dyskusji: GroupM rozwija programatyczny zakup mediów w oparciu o AI

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Buniu
Wysyarczy nie robimarży 60% i już egektywność rośnie. Nie trzeba AI
odpowiedź
User
Ciekawy
Ciekawe Ile AI w AI
odpowiedź
User
Artur
Czym różni się narzędzie od podstawowych możliwość jakie dają takie platformy jak DV360/AdForm? Czy zbadano jego skuteczność w porównaniu do algorytmów oferowanych przez zwykle platformy DSP?
odpowiedź