GroupM rozwija programatyczny zakup mediów w oparciu o AI

GroupM (należą do niej domy mediowe Wavemaker, MediaCom, Mindshare) rozwija system programatycznego zakupu mediów cyfrowych. CoPilot jest pierwszym narzędziem w ofercie grupy, które na taką skalę wykorzystuje uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

GroupM rozwija CoPilot, narzędzie do programatycznego zakupu kampanii digital bazujące na algorytmach sztucznej inteligencji. W oparciu o historyczne dane narzędzie to pozwala powiązać określone zmienne (jak np. rozmiar kreacji, domenę, wykorzystywany typ przeglądarki) z optymalizowanym wskaźnikiem. Może to być zarówno wskaźnik typowo mediowy (koszt kliknięcia czy poziom widoczności reklamy), bądź wskaźnik biznesowy (wykonanie określonej akcji – od wypełnienia formularza po sprzedaż). Marketer może też stworzyć syntetyczny wskaźnik łączący różne interesujące go miary sukcesu.− Właśnie taki cel opracowała jedna z marek FMCG, dla której kampania z użyciem algorytmów CoPilot pozwoliła o 21 p.p. podnieść współczynnik pełnych wyświetleń reklamy (vCR) w stosunku do rynkowej średniej – mówi Magdalena Olejniczak, specjalistka GroupM odpowiedzialna za rozwój narzędzi i produktów digitalowych. − Wyraźne wzrosty realizacji celów, od podniesienia CTR po obniżenie kosztu akcji na stronie, dają duże nadzieje co do przyszłości zastosowania AI w służbie programatycznego zakupu. Algorytmy sztucznej inteligencji, które uczą się i są w stanie przeanalizować znacznie potężniejsze zasoby danych, wypracowują insighty, do których plannerzy nie dotarliby w inny sposób – dodaje.

Jak ocenia GroupM, programatyczny zakup reklamy digital jest naturalną przestrzenią do rozwoju technologii sztucznej inteligencji.

− Miliardy impresji kupowanych na rozgrywających się co ułamek sekundy aukcjach w stale zmieniającym się otoczeniu rynkowym to środowisko, w którym algorytm samodzielnie testujący różne scenariusze lepiej zdaje egzamin niż nawet najbardziej pomysłowy i szybki planner – uważa Magdalena Olejniczak.

CoPilot, czyli narzędzie rozwijane przez GroupM globalnie, wdrażane jest obecnie w Polsce we współpracy z kolejnymi platformami technologicznymi. Międzynarodowi klienci agencji GroupM (jak np. Ford) po przetestowaniu CoPilot na wybranych rynkach rozwijają obecnie strategie z wykorzystaniem CoPilot na szeroką skalę w kolejnych krajach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN