SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GroupM: w 2011 r. globalne nakłady na reklamę wzrosną o 4,8 proc.

W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę wyniosą 505,8 miliarda dolarów.

Bedzie to oznaczało wzrost o 4,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym (482,7 mld USD) - prognozuje należąca do holdingu WPP Group agencja GroupM. Zrewidowała ona swoje szacunki z grudnia 2010 roku, kiedy przewidywała dla globalnego rynku reklamy wzrost o 5,8 proc.

Agencja informuje, że do rewizji jej prognozy w największej mierze przyczyniły się trzęsienie ziemi i tsunami w Japonii (nakłady na reklamę mają tam spaść o 5 proc., wcześniej przewidywano 3-proc. wzrost) oraz polityczne zawirowania na Bliskim Wschodzie.

W bieżącym roku za 17 proc. globalnego rynku reklamy ma być odpowiedzialna reklama cyfrowa. Nakłady na nią rosną w tempie 15-16 proc. rocznie i w 2012 roku mają sięgnąć ponad 100 miliardów dolarów.

GroupM prognozuje także, że w roku 2012 całkowite wydatki na reklamę na świecie zwiększą się o 6,8 proc., do 540,3 miliarda dolarów. Do wzrostu mają się wówczas przyczynić przede wszystkim letnie igrzyska olimpijskie w Londynie oraz wybory prezydenckie w USA.

Dołącz do dyskusji: GroupM: w 2011 r. globalne nakłady na reklamę wzrosną o 4,8 proc.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
reklamy
Hej, sporo o reklamach piszą na adabout. pl. Ktoś tam wrzuca przetłumaczone teksty z e Marketera
odpowiedź
User
jkl
A co nas obchodzą globalne nakłady, jak nasze lokalne maleją.
odpowiedź