SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa IMS z 14-procentowym wzrostem przychodu w III kwartale 2017 r.

Grupa IMS, zajmująca się marketingiem sensorycznym, w trzecim kwartale br. odnotowała wzrost przychodu o 14 proc. w relacji rdr. Grupa podtrzymała swoją prognozę finansową, zgodnie z którą planuje zakończyć rok z przychodami na poziomie 47,5 mln zł, zyskiem operacyjnym na poziomie 9,5 mln zł, EBITDA 13,5 mln zł oraz zyskiem netto przypisanym akcjonariuszom jednostki dominującej 7 mln zł.

W trzecim kwartale br. zysk operacyjny Grupy IMS wzrósł  o 38 proc., a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej o 35 proc., w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku.

W analizowanym okresie odnotowano wzrosty we wszystkich podstawowych segmentach działalności. Przychody ogółem osiągnęły poziom 10,8 mln zł, wobec 9,4 mln zł rok wcześniej. Najmocniej rosły przychody z eventów (wzrost o 102 proc.) oraz z usług reklamowych audio (wzrost o 41 proc.).

- Przed nami najważniejszy biznesowo, ostatni kwartał roku. Z trzech pierwszych jesteśmy bardzo zadowoleni, wzrosty przychodów zanotowaliśmy zarówno w segmencie reklamowym, jak i usług świadczonych w modelu abonamentowym (audio, wideo i aromamarketing). Polscy handlowcy i usługodawcy coraz częściej rozumieją jak ważną rolę odgrywa stworzenie odpowiedniej atmosfery dla ich klientów. Cieszy nas także bardzo dynamiczny wzrost w segmencie eventowym - komentuje prezes Grupy IMS Michał Kornacki.

Ważnym obszarem zysków spółki są przychody abonamentowe. Od początku tego roku przychody z segmentu abonamentów audio i wideo wyniosły 11,72 mln zł wobec 10,95 mln zł rok wcześniej. Segment abonamentów aroma przyniósł w ciągu pierwszych trzech kwartałów br. 4,39 mln zł przychodów wobec 3,70 mln zł w tym okresie rok wcześniej.

Łącznie przychody abonamentowe wygenerowały 51 proc. wszystkich przychodów grupy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Według stanu na 30 września Grupa IMS obsługiwała 12 444 różnych lokalizacji abonamentowych, o 513 więcej niż rok wcześniej.

17 października Grupa IMS podpisała list intencyjny z konkurencyjną spółką Make Sense Media. Głównym celem listu jest ustalenie warunków, na jakich Grupa przejmie większościowy pakiet udziałów w MSM w zamian za mniejszościowy pakiet udziałów w IMS r&d Sp. z o.o. (obecnie IMS S.A. posiada 100% udziałów w IMS r&d) oraz innych warunków niezbędnych do przyłączenia MSM do Grupy IMS. MSM obsługuje ok. 1 600 lokalizacji abonamentowych audio i aroma. Przejęcie pozwoli na skonsolidowanie rynku marketingu sensorycznego oraz wzrost liczby lokalizacji abonamentowych obsługiwanych przez Grupę IMS. Obecnie trwa badanie due diligence MSM.

W pierwszym półroczu 2017 roku, Grupa IMS odnotowała 20,74 mln zł skonsolidowanych przychodów, 3,69 mln zł zysku operacyjnego EBIT oraz 5,47 mln zł wyniku EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Grupa IMS z 14-procentowym wzrostem przychodu w III kwartale 2017 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl