SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa K2: 109,7 mln zł wpływów i 6,2 mln zł zysku EBITDA w ub.r., ryzyko obniżenia sprzedaży wskutek koronawirusa

Według wstępnych danych w ub.r. grupa kapitałowa K2 zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 108,8 do 109,7 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 8 do 6,2 mln zł. Firma ocenia, że wskutek epidemii koronawirusa może zanotować spadek sprzedaży, ale nie potrafi określić, jak duże jest to ryzyko.

Paweł Wujec, prezes K2Article

Wynik operacyjny EBIT grupy K2 zmalał z 3 mln zł w 2018 roku do 1,4 mln zł straty w ub.r.

Firma w komunikacie giełdowym tłumaczy, że Słabszy wynik operacyjny wynika przede wszystkim z pogorszenia wyników segmentu agencyjnego obejmującego agencję K2.

- Ponadto w omawianym okresie wpływ na wynik skonsolidowany Grupy miało ujęcie 1 mln zł kosztów programów opcyjnych dla członków kierownictwa spółek zależnych Fabrity i Oktawave oraz odpis na trwałą utratę wartości w kwocie 0,3 mln dot. wartości niematerialnych i prawnych - dodano. Program opcyjny dla menedżerów Oktawave ustalono w grudniu ub.r., a dla tych z Fabrity w październiku ub.r. W czwartek K2 poinformowała, że osobom z kierownictwa Fabrity przydzielono 326 udziałów stanowiących 0,88 proc. kapitału spółki.

Grupa K2 zaznaczyła, że w ub.r. pierwszy raz stosowała nowy standard rachunkowości MSSF 16, co przełożyło się na obciążenie wyniku EBITDA o amortyzację zwiększoną o 2 mln zł. Pełny raport finansowy za ub.r. firma opublikuje 3 kwietnia.

Ryzyko obniżenia sprzedaży przez koronawirusa

W czwartek Grupa K2 w komunikacie giełdowym poinformowała też o wpływie koronawirusa na jej działalność. Ocenia, że istnieje ryzyko spadku sprzedaży, który przełoży się na gorsze wyniki finansowe. Zaznaczyła przy tym, że faktyczne skutki epidemii dla funkcjonowania firmy na ten moment są niemożliwe do oszacowania, ponieważ zależą od czynników poza kontrolą spółki, a także z uwagi na wyjątkowo dużą niepewność i zmienność sytuacji rynkowej.

- Zarząd aktywnie poszukuje szans wzrostu sprzedaży usług, które z racji na pandemię mogą być obszarem szczególnego zainteresowania np. e-commerce, zdalne środowiska IT, usługi chmurowe i outsourcing infrastruktury - dodano.

Zarząd K2 podkreślił, że na bieżąco monitoruje rozwój sytuacji związanej z konsekwencjami koronawirusa, a w raporcie rocznym zamieści bardziej szczegółowych informacji w tym zakresie. W firmie powołano sztab kryzysowy złożony z przedstawicieli jej różnych spółek i struktur, który „ma na celu monitoring sytuacji, bieżące reagowanie i minimalizowanie negatywnych dla emitenta (czyli K2 - przyp.) konsekwencji wynikających z rozprzestrzeniania się koronawirusa”.

Ponadto firma do odwołania przeszła na zdalny tryb pracy.

K2 z nowym zarządem

Do grupy K2 oprócz agencji K2 oraz spółek Oktawave i Fabrity należe agencja K2 Precise. Pod koniec ub.r. firma uruchomiła agencję Commerce Sherpas mającej świadczyć usługi dla klientów z zagranicy. Jej szefem jest Jacek Celiński, za rozwój biznesu odpowiada Patrycja Pietrzyk, a za rozwój produktu - Paweł Matwiejczuk.

W sierpniu ub.r. ze stanowiska prezesa K2 zrezygnował Tomasz Tomczyk, a w końcem ub.r. z zarządu firmy odeszli Rafał Ciszewski i Łukasz Lewandowski. W styczniu br. do zarządu K2 weszli Michał Paschalis-Jakubowicz i Artur Piątek, a od lutego prezesem jest Paweł Wujec.

Na warszawskiej giełdzie K2 jest notowana od kwietnia 2008 roku. Głównymi akcjonariuszami firmy są AGS A/S (ma akcje stanowiące 16,84 proc. kapitału) i jej Janusz Przemysław Żebrowski (16,47 proc.).

W czwartek na koniec sesji kurs K2 wynosił 7,10 zł, przez miniony miesiąc zmalał o 17 proc. Indeks WIG całego głównego rynku stracił w tym czasie o 29,1 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa K2: 109,7 mln zł wpływów i 6,2 mln zł zysku EBITDA w ub.r., ryzyko obniżenia sprzedaży wskutek koronawirusa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl