SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa K2 ze wzrostem wpływów i mniejszym zyskiem. Spadek marż marketingowych, w górę Oktawave

W ub.r. Grupa K2 zanotowała 94,37 mln zł przychodów ze sprzedaży i 417 tys. zł zysku netto. - Grupa odnotowała spadek wyniku EBITDA spowodowany z jednej strony wzrostem wynagrodzeń pracowników, z drugiej zaś spadkiem marż szczególnie w działalności reklamowej oraz mediowej - opisuje Tomasz Tomczyk, prezes firmy.

Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2

Wpływy Grupy K2 ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku o 7,7 proc. - z 87,6 mln zł do 94,37 mln zł, natomiast zysk netto zmalał z 1,57 mln zł do 417 tys. zł, a wynik EBITDA - z 6,17 mln zł do 5,48 mln zł.

Prezes Grupy K2 Tomasz Tomczyk w liście do akcjonariuszy podkreśla, że firmie udało się utrzymać swoich wszystkich kluczowych klientów (zarówno w segmencie marketingowym, jak i produkcji oprogramowania), a także pozyskać kilku nowych.

- Dynamika wzrostu przychodów na poziomie 7,7 proc. była zbliżona do tempa osiągniętego w 2015 roku. Grupa odnotowała jednak spadek wyniku EBITDA spowodowany z jednej strony wzrostem wynagrodzeń pracowników, z drugiej zaś spadkiem marż szczególnie w działalności reklamowej oraz mediowej. Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry niezbędnej do realizacji zaawansowanych projektów w połączeniu z naciskiem ze strony klientów na obniżanie kosztów pozostaje w dalszym ciągu największym wyzwaniem - przyznał Tomczyk.

Do Grupy K2 należą w całości spółki K2 (to jednostka dominująca), K2 Media, K2 Search, K2.pl, S3, Good, K2 TM, Oktawave i Fabrity.

W ub.r. zdecydowana większość przychodów Grupy K2 pochodziła z usług reklamowych (44,2 mln zł) i mediowych (37,54 mln zł), natomiast najwyższy wynik EBITDA firma osiągnęła w segmencie infrastrukturalnym - 1,93 mln zł.

- Zamierzamy poprawić rentowność działalności reklamowej i mediowej, przy stabilnym zwiększaniu sprzedaży i wzroście udziału wysokomarżowych usług konsultingowych. Skupimy się na rozwoju sprzedaży usług Oktawave w tempie co najmniej na poziomie wzrostu rynkowego oraz zwiększeniu udziału eksportu usług, głównie w segmencie dedykowanych rozwiązań IT - tak Tomasz Tomczyk opisał cele firmy na br.

W listopadzie Grupa K2 zaczęła restrukturyzację mającą obniżyć koszty stałe działalności firmy. Natomiast w grudniu ub.r. poinformowała, że kontynuuje rozmowy z trzema potencjalnymi inwestorami strategicznymi zainteresowanymi jej segmentem agencyjnym i mediowym oraz zaczęła też przegląd opcji strategicznych jej pozostałych pionów: infrastrukturalnego i rozwiązań IT.

- W ramach przeglądu prowadzone są w dalszym ciągu rozmowy z potencjalnymi partnerami dla segmentu mediowego i agencyjnego bez nakreślonego kalendarza działań. W przypadku Oktawave i aktywów infrastrukturalnych projekt jest na początkowym etapie i jego postęp jest ściśle powiązany z aktualnymi wynikami segmentu - podała Grupa K2 w raporcie finansowym.

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 ze wzrostem wpływów i mniejszym zyskiem. Spadek marż marketingowych, w górę Oktawave

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl