SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 58 proc. i 1,7 mln zł zysku

W ub.r. firma Glob360, właściciel Grupy naTemat, osiągnęła wzrost przychodów o 58 proc. do 9,77 mln zł oraz zysku netto z 513,3 tys. zł do 1,7 mln zł - wynika z danych spółki. - Ponad rok temu podjęliśmy decyzję o powołaniu nowego zarządu, który dostał bardzo dużą samodzielność w działaniu. Rekordowa oglądalność, przychody i potrojenie zysku w porównaniu do roku poprzedniego to świetne wyniki, które potwierdzają, że była to dobra decyzja - komentuje Monika Bogusz-Jędrzejczyk, prezes Glob360.

Do Glob360 należy działający od ośmiu lat portal naTemat.pl, a także uruchomione później serwisy tematyczne INNPoland.pl o biznesie, MamaDu.pl dla dzieci i satyryczny ASZdziennik.pl. W październiku ub.r. ruszył dadHero.pl skierowany do ojców.

Firma zarabia przede wszystkim na usługach marketingowych: emisji tradycyjnych reklam i reklamie natywnej. Podkreśla, że w ub.r. odwiedzalność jej serwisów wzrosła o jedną trzecią.

W Grupie naTemat 65 osób

- Najbardziej cieszy mnie, że nie ma w tym przypadku, tylko widać efekty redakcyjnych, technologicznych i biznesowych zmian, które wprowadzaliśmy. Pod względem oglądalności to kolejny bardzo mocny rok wzrostowy - podkreśla Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Glob360.

- W samym naTemat.pl przekraczamy już 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, MamaDu.pl jest trzecim portalem parentingowym w całej Polsce, według najnowszego Gemiusa, a nasz profil na Facebooku jednym z najbardziej angażujących wśród mediów w Polsce w ogóle. To pozwala się rozwijać, uruchomiliśmy nowy serwis dadHERO, a Grupę naTemat współtworzy już ok. 65 niesamowitych osób, czyli kilkanaście więcej niż na początku zeszłego roku. Powoli kończą się nam biurka - opisuje Mańkowski.

Rok temu do zarządu Glob360 zostali powołani Michał Mańkowski, dyrektor biura reklamy Monika Ruszkowska oraz dyrektor rozwoju i strategii Paulina Plenkiewicz. - Ponad rok temu podjęliśmy decyzję o powołaniu nowego zarządu, który dostał bardzo dużą samodzielność w działaniu. Rekordowa oglądalność, przychody i potrojenie zysku w porównaniu do roku poprzedniego to świetne wyniki, które potwierdzają, że była to dobra decyzja. Dodatkowo wprowadziliśmy kilka personalnych zmian, powierzając więcej odpowiedzialności za kluczowe obszary osobom najlepiej znającym rynek i nasz produkt - komentuje prezes spółki Monika Bogusz-Jędrzejczyk, pełniąca tę funkcję od początku 2017 roku.

Na początku br. z Grupą naTemat rozstał się natomiast Rafał Madajczak, założyciel i prezes ASZdziennika.pl. Przeszedł do Gazeta.pl (Agora) na stanowisko dyrektora kreatywnego.

Grupa naTemat bez nowego inwestora

Właścicielami Glob360 są redaktor naczelny „Newsweek Polska” Tomasz Lis (ma 65 proc. kapitału) i adwokat Robert Jędrzejczyk (35 proc.).

W drugiej połowie 2017 roku firma szukała inwestora lub partnera strategicznego, propozycję współpracy przesłano m.in. czołowym koncernom medialnym i funduszom inwestycyjnym. Po kilkumiesięcznej analizie ofert szefostwo spółki zdecydowało się nie skorzystać z żadnej z nich. - Wspólnikom zależy na utrzymaniu pakietu kontrolnego i dlatego żadna oferta nie była satysfakcjonująca - tłumaczyła portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Bogusz-Jędrzejczyk.

Glob360 od 2013 roku osiąga spore zyski. Największy - 1,97 mln zł przy 5,82 mln zł wpływów - spółka zanotowała w 2014 roku, natomiast w 2015 roku miała 8,2 mln zł przychodów i 1,76 mln zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 58 proc. i 1,7 mln zł zysku

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PIOTR-PIOTR
Ciekawe czy szczypie tego z Sosnowca.
odpowiedź
User
SEO analityk
Serwisy robione pod pozycjonowanie pod Googla tzw. trash content i bardzo agresywne SEO. Jak tylko Google się zorientuje lub przejdą na AI będzie po serwisikach.
odpowiedź
User
seo
Serwisy robione pod pozycjonowanie pod Googla tzw. trash content i bardzo agresywne SEO. Jak tylko Google się zorientuje lub przejdą na AI będzie po serwisikach.
No z taką kompetencją analityczną to bym Cię nie zatrudnił
odpowiedź