SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa PTWP przejmuje pisma wnętrzarsko-budowlane Publikatora

Grupa PTWP kupuje spółki Publikator i Publikator.pl wydające pisma wnętrzarsko-budowlane (m.in. „Dobrze Mieszkaj”, „Świat Łazienek i Kuchni”, „100% Wnętrza”, „Meble Plus”, „Łazienka”) oraz organizujące konferencje biznesowe i akcje edukacyjne.

Grupa PTWP przejmuje pisma wnętrzarsko-budowlane Publikatora

Zgodnie z zawartą umową Grupa PTWP przejmie pełną kontrolę nad spółkami Publikator i Publikator.pl. Obecnie trwa integracja portfolio wszystkich firm.

- Konsolidacja na rynku medialnym jest nieuchronnym procesem, dotyczącym także wydawców prasy specjalistycznej - komentuje Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, który został właśnie członkiem zarządu spółki Publikator. - Budujemy grupę wydawniczą i cieszymy się, że udało nam się pozyskać do niej tak dobre wydawnictwa. Spółka jest rentowna, ma ok. 5 mln zł rocznych przychodów i zatrudnia prawie 50 osób. Przejmując kontrolę nad spółkami Publikator i Publikator.pl rozszerzamy zakres swojej działalności o kolejny, istotny obszar tematyczny specjalistycznej wiedzy i informacji - opisuje.

- Mamy podobne strategie działania, podobny model biznesowy, dlatego łączymy siły. Dzięki synergii działań będziemy silniejsi i bardziej konkurencyjni - przekonuje Lech Gryko, prezes Publikatora.

Publikator i Publikator.pl wydają kilkanaście pism i serwisów internetowych o tematyce wnętrzarskiej i budowlanej - zarówno skierowanych do wszystkich odbiorców (m.in. „Dobrze Mieszkaj”, „Świat Łazienek i Kuchni” oraz „100% Wnętrza”), jak też przeznaczonych głównie dla właścicieli oraz kadry zarządzającej i menedżerskiej m.in. „Meble Plus”, „Produkcja Mebli”). Tytuły opisują się wybór i budowę domów, urządzanie i aranżowanie wnętrz, wskazując nowe trendy i rozwiązania oraz przedstawiając analizy i raporty ekonomiczne w tym zakresie. Większość pism ukazuje się od kilkunastu lat.

Publikator zajmuje się też organizowaniem spotkań i konferencji biznesowych oraz akcji edukacyjnych. Najbardziej znanym z tych projektów jest Akademia Dobrze Mieszkaj, ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona we współpracy z architektami, producentami i salonami wyposażenia wnętrz, a skierowana do inwestorów poszukujących inspiracji i porad projektowych.

Grupa PTWP wydaje m.in. „Miesięcznik Gospodarczy Nowy Przemysł”, „Rynek Spożywczy”, „Rynek Zdrowia i Farmer”, kilkanaście specjalistycznych serwisów oraz organizuje szkolenia i konferencje, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym. Poprzez przejęcie spółek Publikator i Publikator.pl, firma wchodzi na wnętrzarsko-budowlany segment wydawniczy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa PTWP przejmuje pisma wnętrzarsko-budowlane Publikatora

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jajo
"Nowy Przemysł" - śladowy nakład, "Farmer" - ciągły spadek. Jakie czasopisma jeszcze pan Kuśpik pociągnie w dół? Ten "znawca" rynku medialnego jedzie na płatnych eventach. Dziwię się, dlaczego reklamodawcy - nie patrząc na faktyczny zasięg i dotarcie - dają do tych merytorycznych knotów reklamy.
odpowiedź
User
ed
do jajo: prasa drukowana się dawno skończyła - oni jadą na portalach, popatrz na megapanel i ich przychody (są na NewConnectcie - raporty są jawne), nie wiem po co utrzymują wydania papierowe chyba dla dinozaurów
odpowiedź
User
jajo do ed
Zobacz, ile w tych śladowych nakładach jest reklamy i tekstów wysoko sponsorowanych, a następnie wypisz sobie tych reklamodawców (b. dużo spółek z udziałem skarbu państwa). Oznacza to, że w Polsce funkcjonuje cały rynek (to nie jest marginesik) "reklam po znajomości". Gdybyś obliczył, czy taka reklama (za spore pieniądze) w ogóle sie opłaca tj. spełni swój cel, to dowiesz się, że ... przecież nie o to chodzi. Mniej więcej to samo co w prasie tzw. lokalnej (nieraz po 5 tytułów w jednym powiecie). Kogo reprezentuje prasa lokalna skoro 90% wpływów dostaje od lokalnych władz. Jej jakość jest tak podła, że nawet nie warto owijać nią śledzi.
odpowiedź