SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Grupa WM łączy redakcje, „Gazeta Olsztyńska” bez działów dodatków i korekty, roszady wśród wydawców

Grupa WM, wydawca tytułów prasowych i serwisów internetowych dotyczących Warmii i Mazur, dołączyła do głównego newsroomu zespoły swoich pozostałych tytułów. W „Gazecie Olsztyńskiej” zlikwidowano działy dodatków i korekty, a utworzono dział informacji multimedialnych. Z firmy odeszli pełniący funkcje wydawców Marcin Kuczys i Krzysztof Kwiatkowski, a na podobne stanowiska awansowali Mateusz Przyborowski, Mirosław Wieczorek i Adam Nowiński.

Article

Zmieniona strategia działalności Grupy WM jest wprowadzana od początku września. - Celem jest zwiększenie efektywności poprzez jeszcze większą synergię między różnymi działami naszej firmy i jeszcze lepiej wykorzystać potencjał i pozycję, którą mamy na lokalnym rynku - opisuje prezes firmy Jarosław Tokarczyk w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Wydawca zdecydował się do swojego głównego newsroomu, obejmującego zespoły papierowego wydania i serwisu internetowego „Gazety Olsztyńskiej”, dołączyć zespoły wydawanych przez firmę tygodników i bezpłatnej gazety „Nasz Olsztyniak”. Jednocześnie zrezygnowano z działów dodatków i korekty, a utworzono dział informacji multimedialnych.

- Treści w tym dziale będą przygotowywane w innej, atrakcyjniejszej formie. Natomiast „ręczna” korekta jest dla mnie archaizmem, w tym zakresie postawiliśmy na automatyzację redakcyjną - opisuje Jarosław Tokarczyk. - W powiększonym newsroomie będziemy mogli efektywniej zarządzać pracą dziennikarzy i dystrybuować tworzone przez nich treści - dodaje.

Roszady wśród wydawców

W związku z likwidacją działów dodatków i korekty z firmą pożegnało się kilka osób (m.in. szefowa działu dodatków Joanna Markowska), a niektóre przeszły do działu reklamy. Szefem działu informacji multimedialnych został Mateusz Przyborowski, poprzednio przez wiele lat dziennikarz „Gazety Olsztyńskiej”, natomiast szefem tej sekcji w oddziałach firmy został Mirosław Wieczorek.

Jeszcze przed ogłoszeniem nowej strategii z „Gazety Olsztyńskiej” zdecydowali się odejść Marcin Kuczys i Krzysztof Kwiatkowski pełniący funkcje wydawców. Obecnie na to stanowisko awansował Adam Nowiński, który jest też redaktorem naczelnym „Naszego Olsztyniaka”.

- Obecnie do różnych działów firmy, w tym do redakcji, szukamy co najmniej pięciu osób - zaznacza Jarosław Tokarczyk.

Grupa WM nie zamierza sprzedać „Gazety Olsztyńskiej”

Prezes Grupy WM dementuje pogłoski, jakoby te zmiany miały być przygotowywaniem się do sprzedaży firmy. - Na dzień dzisiejszy nie ma planów sprzedaży „Gazety Olsztyńskiej” ani całej Grupy WM - podkreśla.

Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Olsztyńskiej” i „Dziennika Elbląskiego” wynosiła 9 385 egz., o 23,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa WM łączy redakcje, „Gazeta Olsztyńska” bez działów dodatków i korekty, roszady wśród wydawców

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Już niedługo ostatnią gazetą z korektą pozostanie "Nasz Dziennik".
9 1
odpowiedź
User
Janek
G...o prawda: Kuczys i Kwiatkowski dostali wypowiedzenia, więc "nie zdecydowali sie odejść". I co to za polityka, że jednych sie zwalnia a szuka sie pięciu innych pracowników?
18 1
odpowiedź
User
mistrz szybkiego wniosku urlopowego
Moim osobistym zdaniem, germański właściciel pewnie chętnie pozbyłby się grupy, ale musi poczekać na zmianę władzy i widma dekoncentracji.
10 1
odpowiedź
User
buhahaha hahaha hahahahaha hahahah buuuuuu hahahahahaha
"opisuje Jarosław Tokarczyk. - W powiększonym newsroomie będziemy mogli efektywniej zarządzać pracą dziennikarzy i dystrybuować tworzone przez nich treści"
12 1
odpowiedź
User
pan sreberko
- wydawcy nie "zdecydowali się odejść", tylko zostali zwolnieni z dnia na dzień. Nie było to więc "przed ogłoszeniem nowej strategii", bo przed zwolnieniami nikt o niej w redakcji nie słyszał.
- to główny newsroom został zlikwidowany. A nowy "powiększony newsroom" jest co najmniej trzy razy mniejszy od starego.
- "Na dzień dzisiejszy nie ma planów sprzedaży" jest tylko potwierdzeniem tego, że ten tekst powstał wyłączeni po to, by uciąć plotki o planowanej (i nieuniknionej) sprzedaży tytułu i/lub Grupy. O ile oczywiście ktoś będzie chciał to kupić...
- w środę 13 września GO po raz pierwszy w historii miała nakład poniżej 7 tys. egzemplarzy, dokładnie 6977. W środę 20 września było to już 6937 egzemplarzy.
9 1
odpowiedź
User
z miasts
na mieście chodzą słuchy że w sumie zwolnili około 30 osób
3 1
odpowiedź
User
Ojesu
Mam wrażenie że ta "automatyczne korekta" już działa, bo jak inaczej wytłumaczyć ludziom że ktoś wypuścił w świat zdanie: "Celem jest zwiększenie efektywności poprzez jeszcze większą synergię między różnymi działami naszej firmy" :)
8 1
odpowiedź
User
quak
Szkoda, że autor tego tekstu nie pokusił się o dotarcie do dziennikarzy, wydawców, zwolnionych pracowników i zebranie choćby anonimowych wypowiedzi od nich. Może wtedy artykuł opisałby faktyczną sytuację, a niej tylko wizję prezesa.
11 1
odpowiedź
User
wikary
dziennik elbląski zwolnik fotografa - zycze powodzenia !!
6 2
odpowiedź
User
Katie
Przecież takie zmiany są normalnie i dzieją się w każdym wydawnictwie. Olsztyńska idzie w internet i tam szuka swojej przyszłości. Z resztą z taką liczbą serwisów nie muszą się zbytnio wysilać, żeby rządzić w województwie. Takie same zmiany były w Wyborczej i PP, a także z Rzepie. Każdy, kto pracuje w mediach wie, że zmiany są konieczne i trzeba stale zwiększać efektywność.
1 10
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing