SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyższe przychody Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2020 r., ale też szybciej rosły koszty. Firma tnie zatrudnienie

W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wyniosły 1,845 mld zł wobec 1,729 mld zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Firma zanotowała spadek sprzedaży piwa dla lokali gastronomicznych, ale wzrost zainteresowanie piwem Żywca w puszkach. To wiązało się z większymi kosztami spółki i zyski poszły mocno w dół. Spółka zapowiada w kolejnych miesiącach koncentrację na "efektywnej realizacji planów na sezon przy jednoczesnej kontroli kosztów działalności".

fot. Shutterstock.comArticle

Z opublikowanego półrocznego sprawozdania finansowego Grupy Żywiec wynika, że w od stycznia do czerwca br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 1,845 mld złotych (w I poł. 2019 było to 1,729 mld zł). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 100 mln złotych wobec 127 mln złotych rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 59,83 mln zł (w 2019r. było to 97,1 mln zł).

Zysk przypadający na jedną akcję zwykłą wyniósł 5,83 zł wobec 9,35 zł rok wcześniej.

Koszty usług sprzedaży i marketingu w Grupie Żywiec w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 245,48 mln zł.

 

Sprzedaż skonsolidowana w drugim kwartale osiągnęła poziom 2,8 mld zł i była o 3 proc. wyższa rok do roku. Zysk netto spadł o aż 15,2 proc. rdr do 269 mln zł. Zysk operacyjny obniżył się w drugim kwartale o 14,3 proc. do 345 mln zł.

Wpływ koronawirusa na biznes Grupy Żywiec

- Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży. Przyczyniło się do tego przede wszystkim utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie premium oraz dynamiczny wzrost marki Namysłów - powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec.

Browar Namysłów został przejęty w kwietniu ubiegłego roku. Zwiększył liczbę zakładów produkcyjnych Żywca do siedmiu. Poszerzył również zestaw marek grupy, obejmujący obecnie: EB, Królewskie, Leżajsk, Namysłów, Żywiec, Heineken, Desperados, Warkę, Warkę Radler, Warkę Strong, Tatrę i Specjal.

- Nasze przychody rosły jednak wolniej niż koszty.  W szczególności wzrosły koszty opakowań, co wynika większego zainteresowania konsumentów piwem w opakowaniach jednorazowych. W pierwszym półroczu inwestowaliśmy także w drogę do rynku w tradycyjnym kanale sprzedaży. W efekcie przełożyło się to negatywnie na poziom zysku operacyjnego. Ponadto spadek wartości złotówki negatywnie wpłynął na koszty działalności, co w znacznym stopniu przyczyniło się do spadku zysku netto. Kluczowe dla wyników spółki miesiące jednak przed nami  i jesteśmy dobrze przygotowani aby je jak najlepiej wykorzystać - dodał Mahot.

Spółka zareagowała między innymi cięciem zatrudnienia. Razem z Browarem Namysłowów zatrudniano na koniec czerwca 2 264 osoby, czyli o 168 mniej rok do roku. Od początku 2019 roku zatrudnienie spadło o 38 osób.

Pomoc dla lokali gastronomicznych

Spółka wdrożyła program pomocowy dla lokali gastronomicznych polegający na odbiorze piwa w keg w czasie, gdy lokale w tym kanale pozostawały zamknięte. Koszt programu pomocowego wyniósł 3,9 mln zł, co przełożyło się na wzrost kosztów działalności.

W pierwszym półroczu 2020 roku sprzedaż piwa w keg z wyłączeniem piw Browaru Namysłów wyniosła 90 tys. hl w porównaniu do 203 tys. hl w analogicznym okresie roku poprzedniego, przy czym w 2019 roku sprzedaż piwa w keg z wyłączeniem piw Browaru Namysłów stanowiła jedynie 4 proc. całego wolumenu Grupy Żywiec - informuje spółka.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec skoncentruje się na efektywnej realizacji planów na sezon przy jednoczesnej kontroli kosztów działalności.

W czasie epidemii koronawirusa Grupa Żywiec przeznaczyła łącznie blisko 6 mln złotych na wsparcie ekosystemu partnerów, w tym szczególnie klientów z sektora gastronomii i dostawców oraz społeczności lokalnych

Grupa Żywiec posiada pięć zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Żywcu, Elblągu, Warce, Leżajsku i Namysłowie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wyższe przychody Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2020 r., ale też szybciej rosły koszty. Firma tnie zatrudnienie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl