GTC chce oddać do 250 tys. m. kw. powierzchni użytkowej do połowy 2011 r.

Spółka deweloperska Globe Trade Centre (GTC) podtrzymuje plany oddania łącznie około 250 tys. m. kw. powierzchni użytkowej do połowy 2011 roku, poinformował członek zarządu GTC Mariusz Kozłowski w środę.

isb / masz
isb / masz
Udostępnij artykuł:

"Są to szacunki inwestycji rozpoczętych liczonych od końca III kw. 2009, bez Galerii Jurajskiej" - powiedział Kozłowski dziennikarzom.

W tym roku spółka planuje m.in. rozpoczęcie projektów biurowych w Warszawie i Bukareszcie oraz centrum handlowego w bułgarskim Burgas. Z kolei w połowie bieżącego roku planowane jest oddanie do użytku biurowca w Łodzi.

Członek zarządu GTC dodał, że spodziewa się powrotu wzrostowej tendencji czynszów na przełomie 2010 i 2011, kiedy oczekiwane jest zwiększone ożywienie wśród potencjalnych najemców.

"Obecnie renegocjujemy czynsze w Galerii Mokotów. Ich wysokość rośnie nawet 50% w porównaniu do dotychczasowych, ale i tak mamy popyt. Jednak to wyjątkowa lokalizacja. W IV kw. ogólnie obserwowaliśmy spadek wysokości czynszów na rynku średnio o około 15 - 20%. Stopy kapitalizacji pozostały w tym czasie na stabilnym poziomie" - powiedział też Kozłowski.

Zaznaczył, że w okresie 2010-2011 na rynku dojdzie do ograniczenia podaży nowych obiektów w związku z bardzo selektywnym finansowaniem projektów przez banki. Jego zdaniem, GTC nie ma problemów z finansowaniem swoich inwestycji i zamierza wykorzystać sprzyjające dla spółki tendencje rynkowe.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 175,02 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 458,82 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 512,25 mln zł wobec 243,22 mln zł.

isb / masz
Autor artykułu:
isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu