SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Haitong Bank: Spółki technologiczne i telekomy beneficjentami cyfryzacji. Polkomtel Infrastruktura z wyceną 6,3-10,3 mld złotych

Spółki technologiczne i telekomy z dobrymi perspektywami, większość z rekomendacją Neutralnie – wynika z nowej analizy Haitong Banku. W raporcie spółka Polkomtel Infrastruktura została wyceniona na 6,3 - 10,3 mld złotych. - Większość spółek z sektora TMT jest beneficjentem cyfryzacji, może z wyjątkiem mediów, które wciąż w większym stopniu są uzależnione od ogólnych nastrojów gospodarczych - ocenia Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku.

Według Haitong Banku pandemia koronawirusa pokazuje do jakiego stopnia gospodarka i codzienne życie są obecnie uzależnione od technologii i internetu. Cios, który otrzymała gospodarka w wyniku lockdownów byłby prawdopodobnie jeszcze bardziej bolesny, gdyby nie technologia i możliwość pracy zdalnej, a także zakupów e-commerce. Większość spółek z sektora TMT, które analizuje Haitong Bank jest beneficjentem cyfryzacji, może z wyjątkiem mediów, które wciąż w większym stopniu są uzależnione od ogólnych nastrojów gospodarczych. Cyfryzacja będzie postępować, stąd pozytywne nastawienie analityków do analizowanych spółek z sektora TMT.

Perspektywy dla rynku

- Aukcja 5G i potencjalne transakcje infrastrukturalne wydają się najważniejszymi tematami dla sektora telekomunikacyjnego w 2021 r. - zauważa w raporcie Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku. - Analitycy oczekują, że przetarg na częstotliwość 5G odbędzie się w połowie 2021 r. i że każdy z telekomów będzie musiał zapłacić 550 mln zł za częstotliwość 3,7 GHz, podczas gdy cena wywoławcza wynosi 450 mln. Transakcja Play z Iliad-Celnex dotycząca TowerCo pokazała, że transakcje infrastrukturalne w Polsce są możliwe.

Według Księżopolskiego analitycy oczekują, że przegląd opcji strategicznych dotyczących Polkomtel Infrastruktura przyniesie owoce w 2021 r.

- Pamiętając o transakcji Play TowerCo oraz uwzględniając, że Polkomtel sprzedaje zarówno aktywną jak i pasywną sieć (podczas gdy Play jedynie pasywną), analitycy wyceniają Polkomtel Infrastruktura na 6,3-10,3 mld zł - wyjaśnia Księżopolski. - Orange Polska planuje zamknąć transakcję z FiberCo w połowie 2021 r., a analitycy wyceniają spółkę na 2,1-2,7 mld zł. Oprócz aukcji na 5G i transakcji infrastrukturalnych sytuację w sektorze telekomunikacyjnym będzie również kształtowała zmiana sytuacji konkurencyjnej po przejęciu Play przez Iliad, szczególnie jeżeli chodzi o usługi konwergentne, które Iliad planuje rozwijać w Polsce. Odwołany debiut giełdowy Canal+ Polska oraz plan stworzenia Playa operatorem konwergętnym przez Iliad może pociągnąć za sobą dalsze fuzje i przejęcia. W teorii UPC Polska i Vectra wydają się logicznymi celami dla Play.

Według raportu spółki IT są oczywistymi beneficjentami pandemii za sprawą przyspieszenia strukturalnego trendu cyfryzacji, który będzie się utrzymywać w najbliższej przyszłości. Rosnące portfele zleceń to pozytywna informacja dla inwestorów w spółki IT, ale pokazuje również, że presja płacowa będzie się utrzymywać na poziomie zbliżonym do 10 proc., podobnie jak przed pandemią. Zróżnicowanie polskiego sektora technologicznego pozwala patrzeć na niego według różnych kryteriów.

- Trendy cyfryzacyjne będą sprzyjać segmentowi reklamy internetowej – ocenia Księżopolski. - Analitycy oczekują, że w 2021 r. segment wzrośnie o 8 proc. wobec 4 proc. w przypadku reklamy telewizyjnej i 5,4 procent dla całego rynku reklamowego. Według szacunków Haitong Banku w 2021 r. segment reklamy internetowej dogoni reklamę telewizyjną i na każdy z nich przypadnie 4 mld zł. W opinii analityków Wirtualna Polska powinna pozostać liderem rynku reklamy internetowej, bo oprócz tego, że posiada największą bazę realnych użytkowników, nie ustaje w innowacjach. Z drugiej strony mocne zaangażowanie w turystykę pozostaje obciążeniem, bo zdaniem analityków powrót do poziomów z 2019 r. zajmie 2-3 lata.

Cyfrowy Polsat

Analitycy utrzymują rekomendację Kupuj dla Cyfrowego Polsatu, ale podnoszą cenę docelową akcji do 32,3 zł (z 28,7), głównie za sprawą podwyższenia prognozy EBITDA na lata 2020/21/22 odpowiednio o 1/2/2 proc., co jest efektem lepszych od oczekiwań KPI.

Spółka pokazała solidne KPI w III kw. 2020 r. z najwyższą liczbą przyłączeń głosowych netto od co najmniej 2012 r., najniższym wskaźnikiem odpływu klientów na poziomie 6,1 proc., wzrostem sprzedaży telefonów o 5 proc. r/r oraz wzrostem APRU z umów abonamentowych o 2,5 proc. r/r.

Kontrola kosztów (w szczególności spadek wydatków na marketing/utrzymanie klientów i treści telewizyjne odpowiednio o 6/8 proc. r/r) w połączeniu z konsolidacją Interia.pl (wzrost EBITDA o ok. 8 mln PLN), przełożyła się na wzrost EBITDA w III kw. 2020 r. o 5,7 proc., do 1,08 mld PLN.

Oprócz utrzymania solidnego KPI i FCF analitycy uważają potencjalną sprzedaż Polkomtel Infrastruktura za największy generator wartości dla spółki w nadchodzącym roku, który zdaniem analityków nie jest w pełni uwzględniany przez rynek. Na podstawie transakcji przejętego przez Iliad-Celnex Play z TowerCo oraz wyników za 2019 r., analitycy uważają, że Cyfrowy Polsat będzie mógł wycenić Polkomtel Infrastruktura na 6,3-10,3 mld zł.

Czytaj także: Haitong Bank rekomenduje „kupuj” dla Cyfrowego Polsatu, ale z niższą ceną docelową

Orange Polska

Haitong Bank utrzymuje dla Orange rekomendację Neutralnie oraz niezmienioną cenę docelową akcji na poziomie 7,0 zł. Wyniki za III kw. 2020 r. pokazały utrzymanie pozytywnych trendów zaobserwowanych w I połowie mijającego roku, z rosnącą liczbą przyłączeń netto w Fiber i segmencie mobilnym, w połączeniu ze stabilizacją/wzrostem ARPU.

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wycenę spółki w perspektywie krótkoterminowej będzie ewolucja projektu FiberCo. Analitycy wyceniają go na ok. 2,1-2,7 mld zł. Spółka planuje przedstawić zaktualizowaną strategię w II kw. 2021 r., która zdaniem analityków będzie się koncentrować na już wcześniej rozwijanych obszarach, czyli Fiber, konwergencji i ICT.

Haitong Bank uważa, że spółka może być gotowa do ponownego wypłacania znaczącej dywidendy, jednak jedyną przeszkodą mogą być dodatkowe i nieznane wydatki kapitałowe na częstotliwość 5G. Zdaniem analityków spółka może być gotowa, aby wypłacić za 2020 r. dywidendę w wysokości 0,25 zł na akcję, co daje stopę dywidendy w wysokości 3,8 proc. Wśród poważnych zagrożeń dla Orange Polska należy wspomnieć konwergentną strategię Play pod rządami Iliad.

Play

Haitong Banku obniżył rekomendację do Neutralnie (z Kupuj) i jednocześnie podniósł cenę docelową akcji do 37,3 zł (z 35,5) dzięki zaktualizowanej prognozie EBITDA na lata 2020/21 odpowiednio o 3/4 proc., uwzględniając niedawne przejęcie Virgin Mobile i utrzymujący się pozytywny trend jeżeli chodzi o ARPU.

Po udanym wezwaniu do sprzedaży, Iliad kontroluje obecnie 96,6 proc. Play i prawdopodobnie wkrótce ogłosi chęć zakupu pozostałych akcji i wycofania spółki z GPW przy cenie 39 zł za akcję. Termin wycofania Play z giełdy to obecnie jedyna rzecz, która może interesować pozostałych akcjonariuszy spółki.

Netia

Analitycy obniżyli rekomendację dla Netii do Neutralnie (z Kupuj) oraz cenę docelową akcji do 4,9 zł (z 5,5 zł) z powodu redukcji prognozy zysku EBITDA na lata 2021/22 i przeszacowania in minus grupy konkurencyjnej.

Sytuacja Netii nie zmienia się od ponad 2 lat i ma związek z oczekiwaniami rynku, że Cyfrowy Polsat w końcu ogłosi wezwanie na 100 proc. akcji, w idealnym scenariuszu po cenie 5,77 zł za akcję. Analitycy nadal są zdania, że Cyfrowy Polsat nie wycofa Netii z giełdy do czasu rozstrzygnięcia przetargu na częstotliwości 5G.

Wirtualna Polska

Analitycy utrzymują rekomendację Neutralnie dla Wirtualnej Polski, jednocześnie podnosząc cenę docelową akcji do 82,8 zł (z 75,1) w wyniku aktualizacji szacunków. Analitycy widzą 2 ważne wątki jeżeli chodzi o spółkę.

Do pozytywów należy zaliczyć reklamę internetową, która stała się bardzo rentowna, a dzięki wprowadzeniu usług WP Booster i WPartner spółka wciąż może wyprzedzać rynek. Z drugiej strony jest e-commerce, gdzie Wirtualna Polska z racji swojego dużego zaangażowania w turystykę zmaga się z obostrzeniami spowodowanymi pandemią. Według oczekiwań e-commerce przyspieszy w 2021 r., głównie dzięki bardzo niskiej bazie porównawczej w 2020. Jednak nawet zakładając wprowadzenie szczepionki antycovidowej, zdaniem analityków powrót do poziomu z 2019 r. zajmie 2-3 lata.

Czytaj także: Haitong Bank podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski na „neutralnie” i cenę do 75,1 zł

W III kw. 2020 r. przychody wyniosły 153 mln zł wobec oczekiwanych 148 mln zł, EBITDA 57 mln zł wobec spodziewanych 47 mln. Przychody z online sięgnęły 142 mln zł, co oznacza spadek o 17 proc. r/r, podczas gdy EBITDA z tego tytułu wyniosła 57 mln zł, bez zmian w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, przede wszystkim za sprawą segmentu reklamy internetowej WP Media.

Analitycy szacują, że przychody WP Media w III kw. 2020 roku wzrosły o 14 proc. r/r do około 84 mln zł, podczas gdy marża EBITDA podskoczyła do 55 proc. wobec 45 proc. w III kw. 2019. Z drugiej strony przychody z e-commerce spadły w III kw. bieżącego roku o 40 proc. r/r do ok. 58 mln zł, a marża EBITDA skurczyła się do ok. 18,5 proc. wobec 23,5-24 proc. w III kw. 2019.

Zdaniem analityków wyniki za III kw. 2020 pokazały, że spółka bardzo skutecznie ograniczyła swoją bazę kosztową i kiedy rynek internetowy się ożywi, uwolniony zostanie uśpiony dotąd potencjał. Dodatkowo Wirtualna Polska pozostaje liderem rynku reklamy internetowej. Należy jednak pamiętać, że spółka boleśnie odczuwa skutki pandemii, głównie z powodu swojego zaangażowania w rodzimą i międzynarodową turystykę ale również dlatego, że branża modowa, wnętrzarska oraz usługi finansowe także znalazły się pod presją. Jedynymi jasnymi punktami w e-commerce na razie są ExtraDom i SuperAuto.

Dołącz do dyskusji: Haitong Bank: Spółki technologiczne i telekomy beneficjentami cyfryzacji. Polkomtel Infrastruktura z wyceną 6,3-10,3 mld złotych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl