Haitong podniósł cenę docelową Wirtualnej Polski do 162,7 zł

Analitycy Haitong Bank w raporcie z 15 października podwyższyli cenę docelową akcji Wirtualnej Polski do 162,7 zł ze 111,5 zł. Utrzymano zalecenie "kupuj".

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

W poniedziałek kurs akcji WP wyniósł 138,4 zł.

Haitong Bank podwyższył prognozy EBITDA spółki na lata 2021-23 odpowiednio o: 23 proc., 21 proc. i 28 proc., w związku z dobrymi wynikami finansowymi za pierwsze trzy kwartały br., nowymi produktami reklamowymi online, które powinny pomóc spółce wyprzedzić szeroki rynek reklamy internetowej oraz oczekiwanym dalszym odbiciem w e-commerce (głównie Wakacje. pl).

Haitong oczekuje, że w 2021 r. przychody WP Media wzrosną o 28 proc. rok do roku, a w 2022 wzrosną o ok. 15 proc.

"Wysoki profil wzrostu WP Media jest o tyle istotny, że biznes mediowy ma wysoką dźwignię operacyjną i jest marżowo atrakcyjny (marża EBITDA WP Media na poziomie ok. 50 proc. versus ok. 20 proc. dla e-commerce)" - napisano.

Autor raportu, Konrad Księżopolski, uważa, że obraz segmentu e-commerce WP pozostaje niejednoznaczny, ale widać w nim poprawę. Analityk prognozuje, że w 2023 r. Wakacje. pl mogą powrócić do poziomu obrotów z 2019 r. o wartości ok. 130 mln zł. Przypomina, że ze względu na dużą popularność wyjazdów krajowych, klienci Nocowanie. pl mieli ostatnio mniejszą motywację do zakupu reklam.

"W Domodi/Allani analitycy spodziewają się nadal dość słabej koniunktury ze względu na utrzymującą się wysoką konkurencję w segmencie mody online. Nieco niższych wyników spodziewają się również w ExtraDom, gdyż Wirtualna Polska obserwuje wstrzymywanie przez klientów planów budowy domów ze względu na wysokie ceny materiałów. Haitong Bank oczekuje stopniowej poprawy wyników w TotalMoney, gdyż sektor bankowy może być bardziej skłonny do promowania się" - napisano w raporcie.

Haitong spodziewa się, że w trzecim kwartale tego roku wyniki WP były dobre, częściowo za sprawą niskiej bazy z zeszłego roku, ale także dobrych wyników WP Media. Prognozują wzrost przychodów o 39 proc. rok do roku, do 212,5 mln zł, oraz 20-proc. zwyżkę EBITDA do 67,7 mln zł.

Pierwsza publikacja raportu miała miejsce 15 października, o godz. 8.00.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-przewiduje-dwucyfrowy-wzrost-reklamy-internetowej-w-drugim-polroczu,7170133002589825a ##

W pierwszej połowie br. przychody Wirtualnej Polski Holding poszły w górę rok do roku o 52,3 proc. do 397,11 mln zł, a zysk netto - z 15,09 do 69,99 mln zł. Wynika to głównie z poprawy sytuacji w reklamie internetowej i turystyce zagranicznej, którą zajmuje się spółka zależna Wakacje.pl.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Słowik szefem portalu Zero.pl

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Słowik szefem portalu Zero.pl

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

"Elle" bez naczelnej. Marta Tabiś zostanie szefową obszaru Lifestyle w Onecie

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2