SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Helio chce zwiększyć udział w rynku bakalii do 8-9%

Helio, producent masy makowej i dystrybutor bakalii, chce zwiększyć swój udział w rynku bakalii do 8-9% w roku obrachunkowym 2007/2008 z 6,1% uzyskanych na koniec 2005 roku.

Spółka zamierza rozwijać się organicznie, ale nie wyklucza przejęć mniejszych podmiotów z branży, poinformował w środę jej prezes Leszek Wąsowicz.

"Mamy bardzo duży potencjał wzrostowy. Chcemy zwiększać udział w rynku i utrzymać pozycję lidera sprzedaży masy makowej. Planujemy uzyskać 8-9% w rynku bakalii w roku obrotowym 2007/2008" - powiedział Wąsowicz podczas konferencji prasowej.

Udział ilościowy Helio w rynku paczkowanych bakalii, według badań GfK Polonia, wyniósł 4,8% na początku 2005 roku i wzrósł do 6,1% na koniec IV kw. tegoż roku. Helio jest największym producentem masy makowej w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 60%.
 
Spółka szacuje, że rynek bakalii wart jest około 500 mln zł rocznie i w najbliższych latach będzie notował stały wzrost o 5-6% w skali roku. Zdaniem prezesa, jest to ostrożna prognoza.

W środę spółka opublikowała prospekt emisyjny, w związku z planowaną publiczna ofertą 1.128.000 akcji serii B.

W transzy małych inwestorów zostanie zaoferowanych 228.000 akcji, w transzy dużych inwestorów - 900.000 akcji. Do obrotu giełdowego trafi 22,56% akcji spółki. Obecnie kapitał zakładowy Helio dzieli się na 3.872.000 akcji serii A.

Budowa księgi popytu dla dużych inwestorów zostanie przeprowadzone w dniach 26-27 marca. Cenę emisyjną spółka poda 27 marca.

Zapisy na 1.128.000 akcji nowej emisji serii B dla małych i dużych inwestorów odbędą się w dniach 28-30 marca. Przedział cenowy akcji został ustalony na 9,00-10,50 zł. Planowany przydział akcji nastąpi 2 kwietnia.

Oferującym akcji spółki jest DM Banku Ochrony Środowiska.

Spółka spodziewa się, że pozyska w ofercie kwotę 11,8 mln zł jeśli cena emisyjna akcji znajdzie się w górnej granicy przedziału cenowego.

Pieniądze z emisji spółka przeznaczy przede wszystkim na budowę nowego zakładu produkcyjnego, zakup maszyn i urządzeń i innych środków trwałych, które pozwolą zwiększyć wolumen produkcji. Na ten cel spółka przeznaczy 6,5 mln zł środków z emisji. Finansowanie wzrostu majątku obrotowego spółki pochłonie 4 mln zł.

"W tym roku rozpoczniemy poszukiwania terenu pod budowę zakładu. W II połowie przyszłego roku chcemy rozpocząć budowę. Ta inwestycja powinna zostać zakończona w ciągu 3-4 lat kosztem około 15 mln zł" - powiedział prezes.

W pierwszym etapie zostanie zbudowany zakład produkujący masę makową oraz pierwsza część magazynowa. Dalsze wydatki Helio sfinansuje kredytami bankowymi.

Helio posiada obecnie dwa zakłady produkcyjne w Wyględach pod Warszawą.

Jak podkreślił Wąsowicz, Helio zamierza rozwijać się głównie poprzez wzrost organiczny, nie wyklucza jednak akwizycji mniejszych podmiotów na rozdrobnionym rynku.

"Zakładamy rozwój organiczny, ale nie wykluczamy przejęć spółek z branży. Akwizycje nie są jednak uwzględnione w naszych prognozach finansowych" - powiedział prezes.

Konkurencję dla Helio stanowi 4-5 spółek, które posiadają ok. 60% rynku, przy czym udział największego konkurenta spółki wyniósł 11,7% na koniec 2005 roku.

Na koniec 2005 roku w przychodach Helio ogółem 41% stanowiły owoce suszone, 21% orzechy, 29% masy makowe, a 9% pestki i ziarna. Połowę rocznego obrotu spółka generuje w okresie świątecznym.

Spółka, której rok obrotowy trwa od lipca do czerwca prognozuje, że w roku 2006/2007 jej przychody wyniosą 40 mln zł, a zysk netto sięgnie 3,1 mln zł. W kolejnym roku przychody mają wzrosnąć do 50 mln zł, a zysk do 3,6 mln zł. EBITDA w roku 2006/2007 ma sięgnąć 4,64 mln zł, a w kolejnym roku wzrosnąć do 5,48 mln zł.

Za lata 2006 i 2007 spółka nie planuje wypłaty dywidendy.

W 2005 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 27,49 mln zł, zysk netto sięgnął 2,43 mln zł. Spółka uzyskała rentowność netto na poziomie 8,9%, zaś wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE) wyniósł 44,7%. W okresie styczeń-sierpień 2006 r. zysk netto wyniósł 1,17 mln zł, przy przychodach wysokości 16,3 mln zł i rentowności netto na poziomie 7,2%.

Największym akcjonariuszem Helio jest prezes Leszek Wąsowicz, do którego należy 99,6% udziałów. Po emisji akcji serii B jego udział w spółce spadnie do ok. 70%.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Helio chce zwiększyć udział w rynku bakalii do 8-9%

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl