SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Helskie słuchowisko braci Miłoszewskich podbija serca słuchaczy! Takiego wyniku nikt się nie spodziewał

„Mierzeja” to najpopularniejszy serial audio tego lata. Użytkownicy aplikacji Empik Go, w której tytuł dostępny jest na wyłączność, spędzili z nim już 40 tysięcy godzin. O sukcesie historii napisanej przez wyjątkowy literacki duet i akcji promocyjnej opowiada Paweł Heba, Digital Content Creative Director w Grupie Empik.

Article

Zygmunt i Wojciech Miłoszewscy kilka lat temu napisali scenariusz do serialu telewizyjnego, który okazał się... za dobry. Stacja, dla której powstał tekst, chciała wprowadzić wiele uproszczeń, a finalnie odłożyła realizację pomysłu na półkę. Renesans słuchowisk w 2020 r. spowodował jednak, że bracia zdecydowali się na przepisanie tekstu i w ten oto sposób „Mierzeja” zadebiutowała 7 lipca w aplikacji Empik Go jako serial audio.

Niecałe dwa miesiące od premiery tytuł został dodany do wirtualnych bibliotek użytkowników aplikacji Empik Go ponad 100 tysięcy razy. Najchętniej słuchana produkcja audio w aplikacji w lipcu i sierpniu zbiera same pozytywne recenzje, a ich średnia ocen to 4,8. Tytuł przyciągnął do aplikacji  kilkanaście tysięcy nowych subskrybentów.

– Wiemy już, że premiera „Mierzei” okazała się olbrzymim sukcesem, a serial audio jest najchętniej słuchaną pozycją w abonamencie Empik Go w ciągu ostatnich 8 miesięcy. To też wyraźny sygnał dla rynku wydawniczego i twórców – formaty audio są coraz popularniejsze, a oryginalne treści audio wyrastają na samodzielną kategorię na rynku, funkcjonującą niezależnie od wydań papierowych i przyciągającą dużą grupę odbiorców – mówi Paweł Heba, Dyrektor Kreatywny Empik Go.

Premierze serialu audio towarzyszyła kampania promocyjna. Działania marketingowe objęły szeroką komunikację   w ramach ekosystemu Grupy Empik (reklama wizualna i audio w ponad 300 salonach Empik w całej Polsce), digitalową kampanię radiową , platformę YouTube, social media, sieci display, kampanię outdoor w Warszawie oraz Trójmieście, współprace influencerskie oraz lokalną akcję niestandardową na plażach Mierzei Helskiej. Za kreację i produkcję materiałów odpowiadał zespół marketingu Empik Go oraz studio kreatywne SPRING UP z Tarnowa. Autorem zdjęć okładkowych jest Łukasz Sokół (IMAGINE PHOTOS).

Empik Go wraz z Wydawnictwem W.A.B. przygotował także szereg aktywacji mających na celu zwiększenie zasięgu tytułu. W lipcu w Warszawie odbyła się premiera oraz event na Barce Warszawskiej z udziałem ekipy realizującej i grającej w “Mierzei” oraz twórców z szeroko pojętej branży produkcji audio: lektorów, realizatorów dźwięku, aktorów głosowych, podcasterów, reżyserów słuchowisk. W kolejnych dniach po premierze fani autorów mieli szansę na otrzymanie kartki własnoręcznie podpisanej przez braci Miłoszewskich (musieli tylko wypełnić specjalny formularz na stronie empik.com/mierzeja). O fenomenie helskiego słuchowiska Empik Go postanowił opowiedzieć także w dedykowanej gazecie “Mierzeja News”, która miała swoją premierę 15 sierpnia. Magazyn był dystrybuowany na plażach w Helu, Juracie, Jastarni, Kuźnicy, Chałupach oraz Władysławowie.

„Mierzeja” to thriller, który przenosi słuchaczy na Półwysep Helski. Przewrotnie, fabuła nie przypomina historii rodem z nadmorskiego kurortu, raczej mroczną opowieść pełną tajemnic, w której wszyscy skrywają jakąś trudną prawdę. Oprócz dojmującej atmosfery zagrożenia i tajemnicy „Mierzeję” cechuje – rozegrany w dialogach – charakterystyczny dla braci Miłoszewskich humor i ironia. Autorzy nie zapomnieli też o wątku miłosnym. W pędzącej akcji zbudowanej z dialogów i ciętych ripost wybrzmiewa też silny komentarz społeczno-polityczny pod adresem współczesnego świata. Z czego wynika sukces tytułu – zdradza Paweł Heba:

– Historia opowiedziana w serialu mogłaby stać się podstawą obszernej książki, jednak napisana została z myślą o aktorskim wykonaniu i poznać można ją tylko w formacie superprodukcji audio. Mieliśmy nadzieję, że „Mierzeja” przyciągnie uwagę ogromnej rzeszy czytelników, czekających na nowe tytuły Zygmunta i Wojtka. I nie pomyliliśmy się. Serialu słuchają nie tylko fani audiobooków, słuchowisk i podcastów, ta historia przekonała też do formatu audio tych, którzy wcześniej nie próbowali audio – dodaje Paweł Heba.

Partnerem strategicznym serialu została ŠKODA Polska.

REALIZACJA
Reżyseria: Wojciech Pątkiewicz i Krzysztof Czeczot
Realizacja dźwięku: Wojciech Pątkiewicz i Jan Świtlak
Kierownictwo produkcji: Aleksandra Szatkowska
Producent wykonawczy: MAKE IT
Producent: Paweł Heba i Anita Rochalska Empik Go

W ROLACH GŁÓWNYCH:
Mateusz Damięcki (Robert)
Karolina Gorczyca (Żaneta)
Anna Smołowik (Zosia)
Sandra Drzymalska (Jola)
Sebastian Dela (Lisowski)
Krzysztof Czeczot (Feliks)

Więcej o serialu: www.empik.com/mierzeja