SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Home.pl nie ucierpiało w epidemii. Więcej przychodów, pracowników i zysku

W ub.r. firma hostingowa Home.pl osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,1 proc. do 145,69 mln zł oraz zysku netto z 46,01 do 50,04 mln zł. Skorzystała z przeniesienia kolejnych dziedzin życia do internetu w związku z epidemią, nie odczuwa natomiast negatywnych skutków spowolnienia gospodarczego.

Fot.: Home.plArticle

Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Home.pl poszły w górę ze 134,21 do 143,19 mln zł. Zdecydowaną większość stanowiły wpływy w kraju, które zwiększyły się ze 132,01 do 140,02 mln zł.

Wpływy z innych krajów Unii Europejskiej wzrosły z 1,79 do 2,69 mln zł, a z pozostałych państw - z 414 do 474 tys. zł. W ub.r. Home.pl zaczęło sprzedaż swoich usług w Czechach i na Słowacji, ponadto rozszerzyło usługi m.in. w zakresie bezpieczeństwa, aplikacji biurowych (także do pracy zdalnej), reklamy internetowej i e-commerce. Oferty rozbudowały też jej spółki zależne AZ.pl i premium.pl.

Epidemia pomaga w sprzedaży

W sprawozdaniu złożonym w KRS zwrócono uwagę, że grupa Home.pl oferuje usługi internetowe, na które zapotrzebowanie wzrosło wiosną ub.r. po wybuchu epidemii.

- Obecnie Zarząd nie odnotowuje negatywnych zmian w sprzedaży nowych usług czy też w odnowieniach usług w porównaniu do wcześniejszy okresów bieżącego roku czy też roku ubiegłego. W niektórych kategoriach produktów Grupa obserwuje wzrost sprzedaży. Tym samym w obszarze swojej podstawowej działalności Grupa nie odnotowała istotnego wpływu pojawienia się pandemii na jej ogólną sytuację finansową i wyniki ekonomiczne - opisano.

Władze firmy zdają sobie sprawę, że ograniczenia epidemiczne miały i będą jeszcze mieć negatywny wpływ na część jej klientów. - Jednocześnie Grupa pozyskała oraz spodziewa się pozyskania nowych klientów, którzy dotychczas nie byli aktywni online. Ograniczenie działalności w świecie fizycznym wspomaga rozwój kanałów internetowych - dodano.

- Jednocześnie ewentualny wzrost stopy bezrobocia jest czynnikiem stymulującym przedsiębiorczość, której jednym z podstawowych narzędzi są oferowane przez Grupę usługi internetowe - zaznaczono.

Już 309 etatów w Home.pl

Wydatki operacyjne grupy Home.pl wyniosły w ub.r. 83,02 mln zł, po wzroście o 7,3 proc. z 77,37 mln zł w 2019 roku. Koszty usług obcych zwiększyły się z 39,8 do 43,74 mln zł, świadczeń pracowniczych - z 25 do 25,04 mln zł, a amortyzacji - z 10,23 do 12,49 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na koniec ub.r. zatrudnienie w Home.pl wynosiło 309 etatów, o 18,4 więcej niż przed rokiem. Liczba etatów w pionach IT zwiększyła się z 63,4 do 70,2, w dziale sprzedaży i marketingu - z 44,3 do 61,6, w działach administracji - z 41,3 do 45,9, natomiast w pionie obsługi klienta zmalała ze 139,7 do 129,4.

Pod koniec ub.r. z Home.pl rozstał się prezes Marcin Kuśmierz, objął taką funkcję w firmie Shoper. W Home.pl zarządzanie z początkiem kwietnia przejął Maciej Kornacki.

Znacząco poprawiły się wyniki rentowności Home.pl, zwłaszcza że pozostałe przychody operacyjne poszły w górę z 571 tys. zł do 2,5 mln zł (głównie dzięki 1,66 mln zł z rozwiązania rezerw). Zysk operacyjny wzrósł z 57,42 do 62,67 mln zł, zysk brutto - z 57,27 do 62 mln zł, a zysk netto - z 46,01 do 50,04 mln zł.

W ub.r. firma zapłaciła 11,97 mln zł podatku dochodowego, wobec 11,26 mln zł rok wcześniej.

46,7 mln zł na dywidendę dla 1&1

W połowie 2015 roku Home.pl zostało przejęte przez niemiecką firmę 1&1 za 135 mln euro. Właściciel w połowie kwietnia zdecydował, że z 49,67 mln zł jednostkowego zysku netto Home.pl w ub.r. 46,7 mln zł zostanie mu wypłacone jako dywidenda, a 2,97 mln zł trafi na kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu zapowiedziano, że Home.pl będzie „kontynuować inwestycje związane z rozwojem oferty produktowej, platformy technologicznej oraz procesem obsługi klientów segmentu MŚP.

- Grupa będzie również rozwijała nowe kanały sprzedaży mające na celu dotarcie do szerszej grupy klientów biznesowych i indywidualnych. Dzięki współpracy spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej 1&1 IONOS SE Zarząd kontynuuje optymalizację głównych procesów biznesowych dążąc do osiągnięcia wyższej efektywności sprzedażowej i finansowej - dodano.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Home.pl nie ucierpiało w epidemii. Więcej przychodów, pracowników i zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl