HP sprzedaje najwięcej notebooków

Hewlett-Packard sprzedał najwięcej notebooków w czwartym kwartale ubiegłego roku.

TechWeb - km
TechWeb - km
Udostępnij artykuł:

Według danych firmy DisplaySearch (będącej własnością grupy badawczej NPD) HP sprzedał w ostatnich trzech miesiącach 4,7 miliona laptopów – o 29 procent więcej niż w trzecim kwartale. Spadek o 2 procent zanotował Dell – 3,5 miliona sprzedanych notebooków. HP miał 20 procent udziałów w rynku, w porównaniu do 15 procent Della.

Po raz pierwszy barierę 3 milionów sprzedanych laptopów (3,1 mln) przekroczyła tajwańska firma Acer, która zanotowała 29-procentowy wzrost. Na dalszych miejscach w ostatnim kwartale 2006 roku znalazły się: Toshiba (2,3 miliona sprzedanych notebooków, wzrost o 5 procent), Lenovo (2 mln, +18 procent), Fujitsu-Siemens (1,2 mln, -7 procent), Sony (1,2 mln, +40 procent), Asus (1 mln, +49 procent), Apple (1 mln, -7 procent). Inne firmy łącznie sprzedały 3,4 miliona notebooków – wzrost o 11 procent.

W porównaniu kwartalnym sprzedaż notebooków wzrosła o 14,4 procenta, a w całym 2006 roku o 27,7 procenta, kiedy klienci kupili 78,8 miliona tego typu komputerów.

TechWeb - km
Autor artykułu:
TechWeb - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?