SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HSBC najcenniejszym bankiem globalnym, wśród banków regionalnych liderem Wells Fargo

HSBC i Wells Fargo to najwięcej warte marki w sektorze bankowym w dziesiątej edycji badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Banki koncentrujące się na segmencie detalicznym wypadły zdecydowanie najlepiej w całym sektorze bankowym w roku 2015, natomiast sektor inwestycyjny nadal walczy ze skutkami kryzysu gospodarczego i surowszej polityki organów nadzoru.

Banki takie jak ING, Santander czy Agricultural Bank of China nawiązały silniejsze więzi z konsumentami dzięki temu, że silniej skoncentrowały się na ofercie dla klientów detalicznych. ING oraz Santander odnotowały największy wzrost w segmencie bankowości o zasięgu globalnym (odpowiednio o 18 proc. i 10 proc.), natomiast Agricultural Bank of China przeniósł swoją ofertę z segmentu rolnego do miast chińskich, poprawiając swój wynik w segmencie bankowości regionalnej o 11 proc..

Mimo iż wszystkie banki nadal zmagają się z brakiem zaufania, najlepiej wypadające instytucje bankowe podniosły swoje wskaźniki zaufania do 101 (gdzie 100 oznacza średnią dla marek), przy czym dla banków, które odnotowały spadek wartości, wskaźnik ten wyniósł 97. Analogicznie, tegoroczni prymusi uzyskali wskaźnik 113 lub wyższy na skali odpowiedzialności, natomiast banki notujące spadki odnotowały wynik 107 na tej samej skali.

Sukcesy banków skupionych na segmencie detalicznym zrównoważyły słabe wyniki wielu innych marek bankowych. Łączna wartość czołowych 10 marek bankowości globalnej spadła o 2 proc., do poziomu 120,8 mld USD, co jest wynikiem rozczarowującym w kontekście ubiegłorocznego 15-proc. wzrostu.

Znacznie lepiej wypadły banki regionalne - ich wartość wzrosła o 1 proc., do 254,5 mld USD, za sprawą tradycyjnie bliższych relacji z konsumentami w tym segmencie bankowości.

Największy sukces w sektorze bankowym za rok 2015 odniosła marka HSBC, która utrzymała pierwsze miejsce w grupie banków globalnych (wartość 24 mld USD), natomiast Wells Fargo zachowało pozycję lidera w rankingu banków regionalnych (wartość marki 59,3 mld USD, wzrost o 9 proc.).

Innym bankiem, który dobrze wypadł w rankingu, okazał się JP Morgan (wzrost o 9 proc., wartość 13,5 mld USD), który uplasował się w pierwszej dziesiątce banków globalnych, natomiast Bank of China (wzrost o 16 proc.) znalazł się w czołówce banków regionalnych, z wartością na poziomie 16,4 mld USD.


Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

Dołącz do dyskusji: HSBC najcenniejszym bankiem globalnym, wśród banków regionalnych liderem Wells Fargo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl