SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Hyundai: nowy Santa Fe

Hyundai oficjalnie zaprezentował SUV-a Santa Fe nowej generacji.

Article

Stylistyka nowego Santa Fe obejmuje takie charakterystyczne elementy jak podwójne reflektory składające się ze świateł LED do jazdy dziennej zamontowanych nad reflektorami głównymi oraz kaskadowa osłona chłodnicy.

Hyundai Santa Fe nowej generacji wyposażono w system napędu na wszystkie koła o nazwie HTRAC, z ulepszoną dystrybucją momentu obrotowego, zależną od przyczepności kół i prędkości pojazdu. Technologia napędu AWD nowej generacji zarządza zmienną dystrybucją momentu obrotowego i siły hamowania dla przednich i tylnych kół, wspierając kierowców na wszelkiego rodzaju nawierzchniach i w różnych sytuacjach na drodze - na śniegu, śliskiej nawierzchni i w codziennych warunkach drogowych.

Nowy Santa Fe dostępny jest z dwoma silnikami Diesla oraz jednostką benzynową. Silniki spełniają wymagania ostatniej normy emisji spalin Euro 6C. Standardowy silnik Diesla R 2.0 ma dwie wersje mocy: 150 KM (110 kW) oraz 182 KM (134 kW) i może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub nową, 8-biegową skrzynią automatyczną (AT). 2.2-litrowy silnik CRDi ma 197 KM (144 kW), a w połączeniu z 8-biegową skrzynią automatyczną zużycie paliwa obniżono w nim o 3-4%. Benzynowa jednostka Theta II o pojemności 2.4 litra dostarcza 185 KM (136 kW).

Santa Fe czwartej generacji oferuje pakiet bezpieczeństwa oraz rozwiązania określane wspólnie jako Hyundai SmartSense. System Rear Occupant Alert wykrywa obecność pasażerów na tylnej kanapie i ostrzega o tym fakcie opuszczającego auto kierowcę. W samochodzie zastosowano też system unikania kolizji i wykrywania poprzecznego ruchu za pojazdem (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist). Podczas cofania w miejscach o ograniczonej widoczności, system ten nie tylko ostrzega kierowcę przed nadjeżdżającymi z tyłu pojazdami, ale też automatycznie uruchamia hamulce. W momencie, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy, asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) zapobiega potencjalnym wypadkom, czasowo blokując drzwi i uniemożliwiając ich otwarcie.

Samochód został wyposażony w sześć poduszek bezpieczeństwa (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtyny, obejmujące obszar od pierwszego do drugiego rzędu siedzeń - chroniące zarówno kierowcę, jak i pasażerów).

W Santa Fe zwiększono sztywność nadwozia, co ma dodatkowo chronić pasażerów w razie kolizji. Dzięki zastosowaniu większych obszarów wytłaczania na gorąco i w połączeniu z większą średnicą spawów, obniżono całkowitą masę pojazdu. Auto wykonano w 57% ze stali o podwyższonej wytrzymałości. To więcej, niż w jakimkolwiek innym modelu Hyundaia oraz o 15% więcej niż w poprzednim modelu.

W modelu Santa Fe, Hyundai oferuje zestaw systemów multimedialnych: opcjonalny, 8-calowy system infotainment, integrujący nawigację, media, systemy łączności i współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto, a także usługą Live. Funkcja Display Audio pozwala pasażerom wyświetlać zawartość swoich smartfonów na 7-calowym ekranie, za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Samochód wyposażono również w bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę telefonów komórkowych (w standardzie Qi). Stan naładowania telefonu jest wizualizowany za pomocą umieszczonego powyżej małego wskaźnika. By upewnić się, że telefonu nie zostawi się w aucie, w momencie wyłączenia silnika na głównym wyświetlaczu pojawi się przypomnienie. Do podłączania kolejnych urządzeń służą standardowy port USB i złącze AUX.

Model Santa Fe wyposażono również w nowy, opracowany przez Hyundaia wyświetlacz head-up, prezentujący bezpośrednio na przedniej szybie istotne informacje na temat jazdy i bezpieczeństwa. Jego jasność to 10 000 cd/m2, a widok obrazu jest 8-calowy.

We wnętrzu samochodu zastosowano większe (o 41%) boczne okna tylne, umieszczone na wysokości przestrzeni bagażowej. Kierowca i pasażer w pierwszym rzędzie mogą korzystać z elektrycznie regulowanych i wysuwanych poduszkami siedzeń, które można ustawiać w 10 różnych pozycjach. Przestrzeń dla nóg w drugim rzędzie zwiększyła się o 38 mm, a siedzenia są wyższe o 18 mm. Wsiadanie ułatwia tutaj, obsługiwany jednym dotknięciem, system dostępu do trzeciego rzędu foteli. Przestrzeń nad głową w trzecim rzędzie zwiększono o 22 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 40 litrów – do 625 litrów (VDA).

Nowy Santa Fe ma długość 4,770 mm i szerokość 1,890 mm oraz wydłużony do 2,765 mm rozstaw osi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Hyundai: nowy Santa Fe

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kormoran
mnie się suvy mega podobają, takie auta z charakterem no i praktyczne, sam chce sobie jakiegoś kupić. Podoba mi się jeden z peugeota a sporo dobrych opini mi się obiło o uszy więc musze jechać się karnać na jakaś jazde próbną i wziąć
odpowiedź