I Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie

Kraków - Barbakan 2006, pod takim tytułem Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej organizuje I Festiwal Plakatu Reklamowego.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Impreza odbędzie się w dniach od 27 kwietnia do 14 maja 2006 roku. Krakowskimi partnerami Izby są: Muzeum Historyczne Krakowa oraz Biuro Reklamy i Plakatowania Koneser.

Z okazji Festiwalu Izba rozpisała konkurs na plakat reklamowy pod hasłem: „Społeczna akceptacja rozwoju energetyki atomowej”. Wpłynęło ponad 350 prac, autorstwa profesjonalnych plastyków i grafików reklamowych oraz studentów i absolwentów akademii sztuk pięknych. Prace oceniało jedenastoosobowe jury w składzie:

Sławomir MROŻEK (Dramatopisarz, satyryk, rysownik, przewodniczący jury) oraz członkowie jury: Jan PAMUŁA (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie), Ksawery PIWOCKI(Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Maciej ŚWIESZEWSKI (Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku), Piotr KUNCE (Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie),Marcin MROSZCZAK (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek KTR), Henryk SAWKA (Artysta grafik), Jacek STOKŁOSA (Artysta grafik, plastyk miasta Krakowa), Grzegorz KISZLUK (Wydawca i redaktor naczelny magazynu „Brief”), Stanisław DOBRZAŃSKI (Prezes Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej), Lech KACZOŃ (Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce, sekretarz jury).

Jury wybrało do drugiego etapu konkursu ponad 80 prac, a w dniu 6 kwietnia przyznało nagrody i wyróżnienia. Laureatów poznamy podczas gali festiwalowej w dniu 11 maja. Wybrane projekty mogą zostać wykorzystane w przyszłości w kampaniach uświadamiających potrzebę rozwoju energii atomowej jako alternatywnego źródła energii.

Nominowane prace można będzie oglądać na wystawie pokonkursowej zorganizowanej we wnętrzu Barbakanu. Blisko sto projektów pokazanych zostanie w formacie 50 x 100 cm, a wszystkie zgłoszone prace wyświetlane będą na specjalnym ekranie wizyjnym, wkomponowanym w scenografię wystawy.

W Barbakanie zobaczymy również kilka znakomitych płaskorzeźb Dobiesława Gały, artysty, którego twórczość znana jest już daleko poza Polską. Posłużą one jako porównanie wyrazu artystycznego do wyrazu reklamowego. .

Na Plantach (przy Bunkrze Sztuki oraz na wysokości Teatru Słowackiego) ustawione zostaną na czas trwania Festiwalu tablice reklamowe i nośniki typu city light poster. Zaprezentowane zostaną na nich najlepsze polskie plakaty reklamowe oraz reklamę drukowaną z ostatnich trzech lat. Zostały wybrane przez Klub Twórców Reklamy działający przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych. To pierwsza tego typu prezentacja dla szerszej publiczności.

Wreszcie w salach byłych koszarów przy ulicy Rajskiej, w których mieści się dzisiaj Wojewódzka Biblioteka Publiczna, zorganizowane zostaną dwie wystawy: Wystawa plakatów reklamowych ze zbiorów firmy „Koneser” oraz Wystawa okładek tygodnika „Wprost”. Zbiory „Konesera” liczą kilkaset plakatów, pokazujących reklamę z ostatnich dziesięciu lat, eksponowanych w Krakowie na słupach ogłoszeniowo-reklamowych. Zobaczymy ponad sto z nich.

Wszystkie wystawy czynne będą w dniach od 27 kwietnia do 14 maja 2006 roku.

11 maja odbędzie się gala festiwalowa.

Patronat honorowy nad Festiwalem objęli: Szef Kancelarii Prezydenta RP, Minister Andrzej Urbański i Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Sponsorem głównym Festiwalu została „Machina”.Patronami merytorycznymi są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, „Brief” oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Patronem branżowym został magazyn „Outdoor Media”. Patronami medialnymi są: TVP 3, Polskie Radio Trójka, Tygodnik Wprost oraz Dziennik Polski. Sponsorzy: CL Media, Casinos Poland oraz Optimus.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu