SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IAA Polska pracuje nad Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego

Członkowie IAA Polska rozpoczęli prace nad Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego. Dokument ma wyznaczać standardy etyczne tej formy promocji wśród jej twórców i odbiorców.

Tworzenie Kodeksu Etyki Marketingu Szeptanego zainicjowała w polskim oddziale Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA agencja Streetcom, natomiast obecnie w pracach i konsultacjach nad dokumentem biorą udział wszyscy członkowie tej organizacji. - Marketing szeptany jest w Polsce coraz szerzej stosowany, dlatego zasadne wydaje się ustalenie jego jasnych reguł - mówi Paweł Kowalewski, prezes IAA Polska. - Stosowanie standardów etycznych w tej branży jest konieczne do ochrony konsumentów oraz budowania z nimi trwałych relacji opartych na uczciwości i zaufaniu - dodaje Matylda Szymalska, prezes Streetcom.

Kodeks Etyki Marketingu Szeptanego ma ustalić jasne definicje tef formy promocji, uregulować działania w tej dziedzinie oraz wyznaczyć standardy i najlepsze praktyki. Treść dokumentu będzie szeroko promowana zarówno wśród firm działających w tej branży (agencji reklamowych i domów mediowych oraz ich klientów), jak i odbiorców komunikatów marketingu szeptanego (głównie mediów elektronicznych). Kodeks ma usprawnić komunikację między stronami tej komunikacji, promując wśród nich stosowanie uczciwych reguł.

- Aby rozwój marketingu szeptanego przebiegał we właściwym kierunku, potrzebna jest edukacja rynku i budowanie silnych podstaw etycznych - przekonuje Matylda Szymalska. - W ostatnich miesiącach pojawiają się sygnały, że zdarzają się nieprawidłowości w używaniu narzędzi takiej promocji, ale jest też wiele przykładów pozytywnych, które chcemy promować i dawać za wzór - uzupełnia Paweł Kowalewski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IAA Polska pracuje nad Kodeksem Etyki Marketingu Szeptanego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl