IDC: sprzedaż komórek w górę o 17,9 proc., ZTE w pierwszej piątce

W IV kwartale 2010 roku globalna sprzedaż telefonów komórkowych zwiększyła się w ujęciu rocznym o 17,9 proc.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku na świecie sprzedano 401,4 miliona telefonów komórkowych, w porównaniu do 340,5 miliona w analogicznym okresie roku 2009.

Chińska firma ZTE, która sprzedaje głównie tradycyjne i tanie komórki na rynkach rozwijających się, wyprzedziła Apple i awansowała na pozycję czwartego największego światowego dostawcy. To pierwszy przypadek, w którym producent z Państwa Środka znalazł się w czołowej piątce rankingu. Pozycję lidera utrzymała Nokia, wyprzedzając Samsunga i LG Electronics.

Pierwsza piątka największych producentów telefonów komórkowych - sprzedaż (w mln) i udział w rynku w IV kw. 2010 r. 

Biorąc pod uwagę cały 2010 rok, na świecie sprzedano 1,39 miliarda telefonów komórkowych - o 18,5 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2009 (1,17 mld). Wśród producentów kolejność była podobna jak IV kwartale, z tą różnicą, że na piątej pozycji znalazła się firma Research In Motion (producent smartfonów BlackBerry).

Pierwsza piątka największych producentów telefonów komórkowych - sprzedaż (w mln) i udział w rynku w 2010 r.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję