IDC: sprzedaż pecetów w 2013 r. 10 proc. w dół, Lenovo liderem

W IV kwartale 2013 roku globalna sprzedaż komputerów zmalała rok do roku o 5,6 proc. Cały miniony rok zakończył się dla rynku 10-proc. spadkiem - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

W ostatnich trzech miesiącach 2013 roku na całym świecie sprzedano 82,2 miliona komputerów, o 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej (87 mln), wobec prognozowanego przez IDC spadku o 6 proc. To już siódmy z rzędu kwartalny spadek sprzedaży komputerów.

Pozycję największego globalnego dostawcy pecetów utrzymało w IV kwartale Lenovo, które sprzedało 15,3 miliona urządzeń, notując wzrost o 9 proc. rok do roku i 18,6 proc. udziału w rynku.

Druga w rankingu firma HP sprzedała 13,8 miliona komputerów (spadek o 8,5 proc. w skali roku), co dało jej 16,8 proc. rynkowego udziału. Trzeci Dell zanotował wzrost o 5,8 proc., sprzedając 10 milionów urządzeń (12,2 proc. udziału w rynku). Pierwszą piątkę uzupełniły firmy Acer (6,7 proc. udziału) i Asus (6,1 proc.), które zanotowały wyraźne spadki sprzedaży rok do roku - odpowiednio o 21,4 proc. i 11,1 proc.

grafika

W całym 2013 roku na świecie sprzedano 314,6 miliona komputerów - o 10 proc. mniej niż w 2012 roku (349,4 mln). Wśród producentów kolejność była identyczna jak w samym IV kwartale, ale wzrost sprzedaży odnotowało tylko liderujące Lenovo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK