IDC: sprzedaż pecetów w II kw. spadła o 2,4 proc.

W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano o 2,4 proc.mniej komputerów w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego.

km
km
Udostępnij artykuł:

W tym samym czasie wartość sprzedanych pecetów zmniejszyła się o19,1 proc. - podała firma badawcza IDC.

Z danych IDC wynika, że sprzedaż komputerów desktopowych spadław II kwartale o 17 proc. Jedynym segmentem, w którym odnotowanowzrost - o 44 proc. - była sprzedaż konsumenckich komputerówprzenośnych. W przypadku tradycyjnych laptopów liczba sprzedanychurządzeń zwiększyła się o 13 proc., ale ich wartość spadła o 6proc.

Tymczasem udział netbooków w rynku przenośnych komputerachkupowanych przez konsumentów zwiększył się z zaledwie 5 proc. roktemu do 26 proc. Jednak średnia cena tego typu urządzeń wynosizaledwie nieco ponad 400 dolarów, w porównaniu do ponad 900 dolaróww przypadku tradycyjnych laptopów, co negatywnie przekłada się nawartość rynku.

IDC prognozuje, że w przyszłym roku sprzedaż komputerówdesktopowych pozostanie na mniej więcej takim samym poziomie co wroku bieżącym. Sprzedaż urządzeń przenośnych zwiększy się natomiasto 16,5 proc., a do roku 2013 będzie rosnąć średnio rocznie o ponad17 proc.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS