IDC: sprzedaż pecetów w regionie EMEA wzrosła w III kw. o 10,5 proc.

W III kwartale rynek sprzedaży pecetów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) utrzymał pozytywną tendencję, ale tempo wzrostu było słabsze w porównaniu ze wskaźnikami odnotowanymi w pierwszej połowie roku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w III kwartale 2010 roku w regionie EMEA sprzedano 27,7 miliona komputerów - o 10,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,5 proc., do czego w dużej mierze przyczynił się 25-proc. spadek sprzedaży netbooków, będący wynikiem pojawienia się na rynku nowych tabletów.

Tymczasem nie słabnie popyt na komputery w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie po raz kolejny odnotowano lepszy od spodziewanego wynik. Tutaj sprzedaż wzrosła o 43,2 proc. w ujęciu rocznym.

Z kolei na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedano o 12,4 proc. więcej pecetów niż rok wcześniej, co było zgodne z oczekiwaniami analityków.

IDC podaje również, że w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce łącznie w III kwartale sprzedano 11,2 miliona komputerów - o 29,4 proc. więcej rok do roku.

Na pozycję lidera w regionie EMEA, pomimo relatywnie niewielkiego wzrostu sprzedaży (o 3,4 proc.), wrócił Acer. Na drugie miejsce spadł Hewlett-Packard, a na kolejnych znalazły się firmy Dell, Asus, Lenovo, Toshiba, Samsung i Apple.  

Czołowa piątka sprzedawców komputerów w regionie EMEA w III kw. 2010 r. (000 sztuk)

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska