Są wytyczne dotyczące social mediów dla sportowców uczestniczących w Igrzyskach Olimpijskich

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) wydał oficjalne wytyczne obejmujące korzystanie przez sportowców z mediów społecznościowych i cyfrowych. Dotyczą one najbliższych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w tym roku i Zimowych Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich (YOG) w Gangwon.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Przy opracowywaniu wytycznych MKOl prowadził konsultacje z zainteresowanymi stronami, przede wszystkim z posiadaczami praw medialnych. Uwzględniono również informacje zwrotne od sportowców i doświadczenia z poprzednich igrzysk. 

Wytyczne MKOl pozwalają sportowcom opowiadać w ich social mediach o doświadczeniach związanych z rywalizacją na igrzyskach, przy jednoczesnej ochronie praw medialnych. 

Uczestnicy olimpiady w Paryżu będą mogli publikować na swoich własnych kontach w social mediach m.in. materiały audio i wideo trwające do 2 minut z ceremonii otwarcia i zamknięcia imprezy, z wioski olimpijskiej, z obiektów zawodów do godziny przed rozpoczęciem zawodów i po opuszczeniu strefy mieszanej/stacji kontroli antydopingowej, obiektów szkoleniowych i treningów.Wytyczne te obejmują wszystkich akredytowanych sportowców na igrzyskach w Paryżu, którzy będą mogli z nich korzystać od momentu otwarcia wioski olimpijskiej 18 lipca do jej zamknięcia 13 sierpnia br. 

MKOl upublicznił też wytyczne dla innych akredytowanych na Igrzyska, m.in. dla trenerów, personelu technicznego, członków otoczenia, działaczy drużyn, wolontariuszy, personel Narodowych Komitetów Olimpijskich (NKOl), federacji międzynarodowych (IF) lub Komitetu Organizacyjnego oraz pozostałego personelu drużyn biorących udział w igrzyskach. 

Podobne wytyczne opracowano dla uczestników Zimowych Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich w Gangwon 2024, które odbędą się w dniach 19 stycznia–1 lutego. Ma wziąć w nich udział blisko 1900 sportowców. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu