Spotify zyskuje subskrybentów. Mniej z reklam

Platforma streamingowa Spotify ma już prawie 700 mln użytkowników, z czego 276 mln subskrybentów. Chociaż zyskuje też użytkowników darmowej wersji, to jej przychody reklamowe w zeszłym kwartale zmalały.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Spotify zyskuje subskrybentów. Mniej z reklam
Fot. materiały prasowe Spotify

Na koniec czerwca 2025 roku ze Spotify przynajmniej raz w miesiącu korzystało 696 mln internautów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem (626 mln). Na koniec marca r. platforma miała zaś 678 mln użytkowników.

Liczba subskrybentów rok do roku poszła w górę o 12 proc. do 276 mln, zaś internautów korzystających z darmowej wersji – o 10 proc. do 433 mln. Tylko w zeszłym kwartale platforma zyskała 18 mln użytkowników, z czego 8 mln płacących, podczas gdy spodziewała się wzrostu odpowiednio o 11 i 3 mln.

Najwięcej subskrybentów Spotify w Europie

W największym tempie Spotify rośnie poza Europą i Amerykami. Użytkownicy z Azji, Bliskiego Wschodu, Australii i regionu Pacyfiku w zeszłym kwartale stanowili już 36 proc. łącznej liczby korzystających z platformy. Trzy lata wcześniej było to 24 proc.

W tym czasie udział użytkowników z Europy zmalał z 32 do 26 proc., a tych z Ameryki Północnej (czyli USA i Kanady) – z 22 do 17 proc.

grafika

Za to wśród subskrybentów ci z Ameryki Północnej i Europy też mają coraz niższy udział, ale nadal stanowią zdecydowanie ponad połowę. Wynik tych z USA i Kanady rok do roku zmalał z 27 do 25 proc., a tych z Europy – z 38 do 37 proc.

grafika

Spadły wpływy z reklam, zysk mocno w górę

W minionym kwartale przychody Spotify poszły w górę r/r o 10 proc. do 4,19 mld euro. Bez uwzględnienia zmian kursów walutowych dynamika wyniosła 15 proc.

To efekt rosnącej bazy subskrybentów: wpływy od nich wzrosły r/r o 12 proc. do 3,74 mld euro. Natomiast przychody reklamowe zmalały o 1 proc. do 453 mln (przy czym bez zmian kursów walut nastąpił wzrost o 5 proc.).

Spotify znacząco zwiększyło zyskowność: na poziomie operacyjnym marża poszła w górę r/r z równych 7 do 9,7 proc., zaś zysk – z 266 do 406 mln euro. Firma wskazała w sprawozdaniu, że jej przychody z subskrypcji rosną mocniej od kosztów licencji do muzyki i audiobooków.

Główne wyniki finansowe i tak okazały się nieco niższe od prognozy: Spotify spodziewało się 4,3 mld euro przychodów i 539 mln euro zysku operacyjnego.

W trzecim kwartale br. firma liczy na pozyskanie netto 14 mln użytkowników (z czego 5 mln subskrybentów) oraz wypracowanie 4,2 mld euro wpływów, 31,1 proc. marży brutto i 485 mln euro zysku operacyjnego.

grafika

Inwestorzy chcą więcej od Spotify

Dla inwestorów giełdowych to za mało. Na wtorkowej sesji, już po publikacji wyników z drugiego kwartału i prognozy na trzeci, akcje Spotify staniały o 11,55 proc.

W handlu posesyjnym kurs był na minimalnym plusie, chociaż firma inwestycyjna Guggenheim Partners poinformowała o obniżeniu ceny docelowej (czyli takiej, która ma zostać osiągnięta w ciągu 12 miesięcy) dla akcji Spotify z 840 do 800  dolarów. Podtrzymała jednocześnie rekomendację „kupuj” dla walorów firmy.

Mimo wtorkowej przeceny kurs Spotify przez minione 12 miesięcy urósł o 91,5 proc., a w ciągu trzech lat – o 449 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują