SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na świąteczne upominki dla dzieci wydamy niemal 240 złotych

Polacy wydadzą na świąteczne prezenty w tym roku średnio 594 zł. Najwięcej (236 zł) przeznaczymy na podarunki dla dzieci – wynika z badania Kantar TNS, przeprowadzonego na zlecenie eBay. Wartość nietrafionych i niechcianych prezentów osiągnie ponad 586 milionów złotych.

Article

Coraz chętniej prezenty nabywamy internecie - aż 76 proc. badanych Kantar TNS planuje kupić tą drogą tyle samo lub więcej prezentów niż rok temu.

Większość badanych (54 proc.) czeka z zakupem upominków do ostatniej chwili - w grudniu, na tydzień lub nawet kilka dni przed Wigilią. Całkiem spora grupa (41 proc.) spędza od kilku dni do tygodnia na planowaniu świątecznych zakupów.

Prawie 600 zł na prezenty

Średnio siedem prezentów za łączną kwotę 594 złotych kupimy statystycznie pod choinkę. Najwięcej skorzystają na tym dzieci – na upominki dla nich przeznaczymy średnio 236 zł, podczas gdy na partnera przypadnie kwota 174 zł, a najmniej na rodziców – 137 zł.

Na nietrafione prezenty wydamy aż 586 mln zł. W poprzednie święta, co trzeci badany otrzymał co najmniej jeden niechciany prezent, z czego 42 proc. zdecydowało się go zatrzymać.

Coraz popularniejsze staje się odsprzedawanie nietrafionych upominków 42 proc. pytanych cieszyłoby się, gdyby obdarowany sprzedał prezent i środki przeznaczył na cele charytatywne, a 34 proc.,  gdyby za środki ze sprzedaży kupił sobie coś innego, co mu się podoba.

Na zakupy? Głównie w internecie

Ponad trzy czwarte badanych (76 proc.) ankietowanych planuje kupić tyle samo bądź więcej niż rok wcześniej prezentów przez internet. Ta forma zakupów ceniona jest za konkurencyjne ceny (45 proc.), większą możliwość znalezienia unikalnych przedmiotów (41 proc.).

Dla ankietowanych, korzystających z platform marketplace, motywacją są także: unikanie przedświątecznych kolejek (24 proc.), dowolny i nieograniczony czas na podejmowanie decyzji zakupowych (21 proc.), możliwość kupienia wszystkich prezentów w jednym miejscu (13 proc.) oraz wybrania spośród różnych form dostawy (13 proc.). Internet może być także doskonałym źródłem inspiracji, szczególnie dla 29 proc. respondentów, którzy stresują się brakiem pomysłów na wymarzone prezenty.

Badanie online przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie eBay w dniach 11-15 października 2018 r. na próbie 1034 Polaków, w wieku od 16 do 54 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na świąteczne upominki dla dzieci wydamy niemal 240 złotych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl