SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy Vivendi w górę. Havas Group z większym wzrostem od Canal+

W pierwszym kwartale 2022 r. koncern Vivendi osiągnął wzrost przychodów o 13,4 proc. do 2,377 mld euro. Wpływy Canal+ Group zwiększyły się o 6,5 proc., Havas Group - o 17,7 proc., natomiast przychody wydawnictwa Editis zmalały o 1,7 proc.

Article

W ujęciu organicznym przychody Vivendi zwiększyły się o 7,9 proc. Do wyższego faktycznego wzrostu wpływów przyczyniły się przede wszystkim korzystne dla koncernu zmiany kursów walut oraz przejęcie w połowie ub.r. wydawnictwa Prisma Media, które w zeszłym kwartale zanotowało 73 mln euro przychodów (2,2 proc. więcej niż przed rokiem, kiedy nie należało jeszcze do koncernu).

Z kolei przychody wydawnictwa Editis zmalały o 1,7 proc. do 160 mln euro.

Canal+ z większym wzrostem za granicą niż we Francji

Kwartalne przychody Canal+ Group zwiększyły się o 6,5 proc. do 1,446 mld euro (wzrost organiczny wyniósł 6 proc.).

We Francji, gdzie nadawca ma także kilka kanałów dostępnych bezpłatnie, wpływy poszły w górę o 6,5 proc. do 788 mln euro. Natomiast na rynkach zagranicznych zwiększyły się o 6,9 proc. do 574 mln euro (w ujęciu organicznym o 6,2 proc.), w komunikacie zaznaczono, że przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów.

Vivendi od paru lat nie podaje już swoich wyników ze swoich poszczególnych rynków zagranicznych. W sprawozdaniu koncern podał, że w połowie marca Canal+ wszedł na rynek austriacki, uruchamiając tam swoją platformę streamingową we współpracy z A1 Telekom Austria, ponadto sfinalizował kupno 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International, która pośrednio ma 65,15 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV.

Natomiast pion producencki Studiocanal osiągnął wzrost przychodów o 4,5 proc. do 84 mln euro.

Havas Group urosła najsłabiej w USA i Kanadzie

Przychody holdingu marketingowego Havas Group poszły w górę o 18 proc. do 564 mln euro (w ujęciu organicznym o 11,4 proc.). W komunikacie uzasadniono to wysoką dynamiką na rynku reklamowym w ostatnich kwartałach, a także efektami wprowadzenia nowych marek, takich jak Havas CX i Havas Market.

Zaznaczono, że we wszystkich regionach wzrost wpływów osiągnęły trzy główne piony biznesowe Havas Group: kreacja, media i komunikacja sektora zdrowotnego. W Europie przychody holdingu zwiększyły się o 18 proc. do 276 mln euro (organicznie o 12,4 proc.), w Ameryce Północnej o 16,9 proc. do 218 mln euro (organicznie o 9 proc.), w Azji, regionie Pacyfiku i Afryce - o 22,7 proc. do 45 mln euro (organicznie o 9,3 proc.), a w Ameryce Południowej i Środkowej - o 21,2 proc. do 25 mln euro (organicznie o 22,3 proc.).

Dodano, że w zeszłym kwartale holding zrealizował kupił kilka podmiotów: Tinkle w Hiszpanii i Portugalii, Inviqa w Wielkiej Brytanii i Niemczech, Search Laboratory w Wielkiej Brytanii i USA, Frontier Australia, a także Front Networks w Chinach.

Z kolei spadek przychodów wydawnictwa Editis wynika głównie ze zmniejszenia się wpływów pionu dystrybucji o 6,3 proc. do 63 mln euro.

Działający w branży gier wideo Gameloft osiągnął wzrost wpływów o 10,8 proc. do 61 mln euro. Przychody pionu Vivendi Village poszły w górę z 7 do 27 mln euro, a pionu nowych projektów - z 17 do 25 mln euro.

W poniedziałek przed południem kurs Vivendi na paryskiej giełdzie wynosiło 10,50 euro, co daje kapitalizację w wysokości 13,05 mld euro.

Cena akcji prawie podwoiła się pod koniec września ub.r., krótko po tym, jak koncern sprzedał posiadane 60 proc. akcji wytwórni Universal Music Group w ramach jej debiutu giełdowego.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Vivendi w górę. Havas Group z większym wzrostem od Canal+

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl