RMF FM z większą przewagą reklamową nad Radiem ZET. Duże wzrosty Antyradia i RMF Classic

Przez jedenaście miesięcy 2023 roku stacje radiowe zwiększyły  wpływy z reklam o ponad 7 proc. O jedną czwartą więcej zarobiło Antyradio, a RMF Classic o prawiejedną trzecią. Program I Polskiego Radia jako jedyna rozgłośnia zanotowała spadek - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do listopada 2023 roku wydatki na reklamę radiową wyniosły nieco ponad 10 mld zł i były wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku o 7,1 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar).

Ponad jedna trzecia tej kwoty trafiła do RMF FM, które zarobiło spośród stacji radiowych najwięcej  - 3,29 mld zł, a więc 16,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Wicelider zestawienia – Radio Zet – zwiększyło przychody reklamowe w skali roku zaledwie o 1 proc., do 1,84 mld zł.Podium zamyka radiowa Trójka – w tej stacji reklamodawcy zostawili 305,2 mln zł, czyli 3,4 proc. więcej rdr.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-wyniki-sluchalnosci-iv-kwartal-2023-rmf-fm-zet-jedynka,7169447377880705a ##

Na reklamę w TOK FM przeznaczono 261,1 mln  zł (+9,6 proc.), w VOX FM – 172,9 mln zł (+1,7 proc.), w Esce Warszawa – 146,8 mln zł (+5,5 proc.), a w Esce Wrocław – 136,8 mln zł (+8,4 proc.).

Najwyższy wzrost wpływów z reklam w omawianym okresie odnotowały: RMF Classic – o 32,8 proc. (do 154,5 mln zł) i Antyradio – o 24,3 proc. (d0 158,4 mln zł).

Jedyną rozgłośnią z czołówki tych o największych przychodach reklamowych, która w okresie od stycznia do listopada ub.r. zmniejszyła wpływy z reklam była radiowa Jedynka – budżety na reklamę w tej stacji zmalały rdr łącznie o 15,5 proc., do 286,6 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu