TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama

Z Facebooka korzysta ok 85 proc. polskich internautów, natomiast na TikToku, mającym 10 mln użytkowników mniej, średni czas korzystania jest o ok. cztery godziny dłuższy. TikTok pod względem liczby odwiedzających zmniejszył stratę do Instagrama.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama
fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2025 roku Facebooka odwiedziło 25,54 mln polskich internautów, co dało 85,93 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 15 godzin, 59 minut i 38 sekund.

Facebook ma przewagę mniej więcej 10 mln użytkowników na dwoma kolejnymi platformami społecznościowymi. Instagram przyciągnął w maju 15,96 mln polskich użytkowników (co dało 53,69 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 57 minut i 14 sekund, zaś TikTok – 15,49 mln internautów (52,12 proc. zasięgu), średnio na 19 godzin, 41 minut i 12 sekund.

Prawie trzy godziny na Snapchacie

Ranking zamyka trzecia w nim, po Facebooku i Instagramie, witryna należąca do Meta Platforms – Threads, która zanotowała u nas 2,57 mln użytkowników, 8,65 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Z kolei platformę X odwiedziło 8,49 mln internautów (28,56 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 38 minut i 28 sekund.

Zestawienie uzupełniają inne globalne platformy. Pinterest przyciągnął 6,76 mln polskich internautów (22,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 52 minuty i 26 sekund, a Snapchat – 5,33 mln użytkowników (17,93 proc. zasięgu), średnio na 2 godziny, 55 minut i 59 sekund.

Reddit zanotował 4,65 mln użytkowników, 26 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 15,66 proc. zasięgu, zaś LinkedIn – 4,36 mln odwiedzających, 23 minut i 21 sekund średniego czasu oraz 14,67 proc. zasięgu. Natomiast blogi działające w domenie Blogspot odwiedziło 2,61 mln polskich internautów (8,78 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 3 minuty i 27 sekund.

grafika

W porównaniu do kwietnia Facebook zyskał 203 tys. polskich użytkowników (0,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 65 minut i 38 sekund (7,3 proc.). Na Instagramie liczba internautów zwiększyła się o 67,1 tys. (0,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 23 minuty i 24 sekundy (7 proc.).

Do tej drugiej platformy pod względem zasięgu zbliżył się TikTok, osiągając wzrost liczby odwiedzających o 504 tys. (3,4 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 29 minut i 3 sekundy (2,5 proc.).

Więcej Polaków na platformie X, spadki Pinteresta i Snapchata

Na platformie X przybyło aż 1,15 mln internautów (15,6 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego minimalnie zmalał – o 9 sekund, czyli 0,1 proc. Na Reddicie przy wzroście liczby użytkowników o 724,8 tys. (18,4 proc.) przeciętny czas skrócił się o 8 minut i 24 sekundy (24,2 proc.).

Pinterest zanotował spadek liczby odwiedzających o 261,9 tys. (3,7 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 19 sekund (6,7 proc.), zaś Snapchat – spadek o 258,7 tys. użytkowników (4,6 proc.) oraz wzrost o 13 minut i 39 sekund (8,4 proc.) średniego czasu.

W obu statystykach zmalały wyniki dwóch platform. LinkedIn stracił 268,6 tys. użytkowników (5,8 proc.) i sekundę przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.), a Blogspot – 140,9 tys. odwiedzających (5,1 proc.) i 62 sekundy średniego czasu (23,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek