Więcej niż co dziesiąty Polak korzysta z platform streamingowych

Według Krajowego Instytutu Mediów, aktywność na platformach streamingowych deklaruje 12,9 proc. Polaków. Z tego typu usług korzystają także dzieci – w grupie 4-9 lat odsetek użytkowników wynosi 7,4 proc., w grupie 10-12 lat wzrasta do 18,3 proc. Wśród osób 16-24 lata korzystanie z platform streamingowych deklaruje 32,9 proc., a wśród 25-45-latków – 18,3 proc. W grupie 46-65 lat odsetek korzystających spada do 6,9 proc.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Streaming jest zatem domeną ludzi młodych – wśród użytkowników 70,4 proc. stanowi grupa 16-45-latków. Obok wieku, korzystanie z platform streamingowych wyróżnia także wykształcenie i miejsce zamieszkania użytkowników. Wśród nich co trzeci (32,2 proc.) ma wyższe wykształcenie, zaś 65,5 proc. to mieszkańcy miast.

Współkorzystanie z innych treści dostępnych w Internecie w grupie korzystających z platform streamingowych jest znacząco większe niż w grupie ogółu internautów. Użytkownicy streamingu częściej korzystają z VOD (69,6 proc.; wśród ogółu internautów w wieku 4 lat i więcej odsetek korzystających z VOD wynosi 41 proc.), częściej także sięgają po podcasty (33,8 proc.; wśród ogółu Internautów w wieku 4 lat i więcej - 13,2 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polakow-slucha-podcastow,7169793163417729a ##

Co więcej, ta grupa także częściej sięga po książki – czytanie książek w wersji papierowej w ciągu ostatnich 30 dni zadeklarowało 47,7 proc. użytkowników streamingu (wśród ogółu Polaków w wieku 4 lat i więcej - 31 proc.). W grupie korzystających z platform streamingowych znacząco wyższy jest także odsetek słuchających audiobooków (14,8 proc.; wśród ogółu Polaków w wieku 4 lat i więcej - 3,9 proc.).

grafika

„Jednoźródłowe dane pozwalają na przyglądanie się wszystkim mediom w ujęciu holistycznym. Badanie Założycielskie dostarcza insightów, które pozwalają zbudować wielowymiarowy obraz użytkownika mediów. Objęte są nim osoby od 4 roku życia, bez górnej granicy wieku, dzięki czemu dane na jakich pracujemy, mówią o pełnym przekroju społeczeństwa” – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krajowy-instytut-mediow-badanie-zalozycielskie,7169844928985217a ##

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 roku. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Instytut w sposób ciągły prowadzi pomiary korzystania z radia, telewizji i internetu dostosowane do współczesnego modelu konsumpcji mediów. KIM bada zarówno odbiór tradycyjny, jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krajowy-instytut-mediow-badania-sluchalnosci-radia-dvb-t2-hevc-dab-jakie-koszty,7169794221340289a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały