SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IMS w II kwartale: wpływy zmalały o 55 proc., 647 tys. zł zysku netto, 20 tys. lokalizacji abonamentowych

Zajmująca się marketingiem sensorycznym firma IMS w drugim kwartale br. według szacunkowych danych zanotowała spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 54,8 proc. do 6,51 mln zł oraz zysku netto z działalności kontynuowanej z 2,14 mln zł do 647 tys. zł. Na koniec czerwca IMS obsługiwał w modelu abonamentowym 20 044 lokalizacji, wobec 19 833 na koniec grudnia ub.r.

Article

W ujęciu skonsolidowanym zysk EBITDA firmy IMS w drugim kwartale br. zmalał rok do roku z 4,1 do 2,24 mln zł, zysk operacyjny - z 2,79 mln zł do 770 tys. zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej - z 2,15 mln zł do 482 tys. zł.

Natomiast w całym minionym półroczu, według szacunków, wpływy sprzedażowe IMS poszły w dół z 27,87 do 16,92 mln zł, zysk EBITDA - z 7,58 do 5,02 mln zł, zysk operacyjny - z 5 do 2,15 mln zł, zysk netto z działalności kontynuowanej - z 3,83 do 1,54 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej - z 3,85 do 1,42 mln zł.

W komunikacie giełdowym IMS zaznaczył, że wskutek epidemii koronawirusa najmocniej ucierpiały jego dział eventowy oraz usługi reklamowe audio i wideo. Na początku lipca IMS sprzedał należące do niej 73 proc. udziałów spółki IMS events. Zaznaczono, że w pierwszej połowie br. przychody tej spółki były o ok 90 proc. niższe niż rok wcześniej.

Na koniec czerwca IMS w zakresie marketingu sensorycznego obsługiwał w modelu abonamentowym 20 044 lokalizacje (m.in. placówki handlowe i usługowe), wobec 20 081 na koniec marca i 19 833 na koniec grudnia ub.r. Natomiast na koniec lipca liczba obsługiwanych lokalizacji wynosiła 10 113.

Firma w komunikacie zwróciła uwagę, że w ciągu siedmiu miesięcy br. liczba tych lokalizacji zwiększyła się o 280. Według zarządu spółki „jest to dobry prognostyk na przyszłość, dotyczący odbudowy przychodów i zysków Grupy”.

W połowie czerwca IMS podpisał z jednym z banków mającym kilkaset oddziałów w całej Polsce umowę ramową na instalację systemów digital signage. Przychody firmy w ramach umowy wyniosą maksymalnie 10-11 mln zł.

Pod koniec lipca zarząd IMS zarekomendował, żeby firma z zeszłorocznego zysku wypłaciła 1,55 mln zł dywidendy, po 5 groszy na akcję. Uzasadnił to stabilną sytuacją finansów spółki. - Sytuacja płynnościowa i finansowa całej Grupy Kapitałowej jest bardzo dobra. Stąd m.in. rekomendacja Zarządu Emitenta dot. wypłaty dywidendy za 2019 rok - dodano w komunikacie w czwartek.

Tylko w pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa IMS zanotowała spadek przychodów o 22,7 proc. do 10,52 mln zł oraz zysku netto z 1,69 mln zł do 892 tys. zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IMS w II kwartale: wpływy zmalały o 55 proc., 647 tys. zł zysku netto, 20 tys. lokalizacji abonamentowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl