Ten kraj znalazł sposób na spadki ruchu. W Indiach odwiedzalność rośnie

Podczas gdy czołowe serwisy informacyjne w USA i Europie odnotowują bolesne spadki ruchu, indyjski rynek medialny idzie w zupełnie przeciwnym kierunku. Najnowsze globalne zestawienie portali informacyjnych, przygotowane przez Press Gazette na podstawie danych Similarweb, pokazuje wyraźnie: w Indiach nikt nie mówi o kryzysie. Tam ruch rośnie, a nie maleje – i to w tempie, które może zawstydzić największych graczy Zachodu.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Ten kraj znalazł sposób na spadki ruchu. W Indiach odwiedzalność rośnie

Na szczycie zestawienia znalazły się oczywiście marki znane z zachodniego dziennikarstwa – CNN. Jednak prawdziwa zmiana zachodzi kilka pozycji niżej. Wśród 50 największych portali informacyjnych świata aż trzy indyjskie witryny notują spektakularne wzrosty rok do roku. Hindustan Times urósł o niemal 89 proc., India Times o 58 proc., a portal India.com – również o ponad 58 proc. W tym zestawieniu chodzi o dane rok do roku. 

Dla porównania, jak podaje Press Gazette, w tym samym okresie brytyjski "The Sun" stracił blisko 28 proc. ruchu, a amerykański “New York Post" – ponad 25 procent. Nawet wielka maszyna medialna “Daily Mail” skurczyła się o jedną czwartą.

Indyjski sposób na kryzys

Co sprawia, że indyjskie media online tak skutecznie odpierają globalne trendy spadkowe? Wbrew pozorom, to nie tylko kwestia liczby ludności – choć 1,4 miliarda obywateli to oczywisty atut. Klucz leży głębiej: w strategii dystrybucji treści, szybkości adaptacji mobilnej technologii i lokalnym podejściu do użytkownika.

Serwisy informacyjne w Indiach od dawna stawiają na hybrydę. To miks wiadomości lokalnych, ogólnokrajowych i globalnych, opakowany w formę maksymalnie dostosowaną do smartfonów i aplikacji społecznościowych. To właśnie tam powstają najnowocześniejsze agregatory newsów, jak Dailyhunt (spersonalizowane newsy z 14 indyjskich językach) czy Inshorts, które przekładają złożone informacje na szybki, łatwo przyswajalny format, szczególnie atrakcyjny dla młodego, mobilnego odbiorcy.

Co więcej, język – a raczej wiele języków – odgrywa fundamentalną rolę. Indie to nie tylko angielski i hindi. To także bengalski, tamilski, telugu czy marathi. Portale informacyjne, które potrafią dostarczyć treści w języku użytkownika, zyskują lojalność i przewagę, o jakiej globalne marki mogą tylko marzyć.

Press Gazette: Zmierzch zachodnich gigantów internetu?

Tegoroczne dane sugerują, że media zachodnie przeżywają trudny moment. Choć “The New York Times” w kwietniu 2025 po raz pierwszy wskoczył na pierwsze miejsce rankingu, wyprzedzając BBC, nie jest to efekt wielkiego boomu “NYT” – raczej rezultat spadku BBC, wynikający ze zmiany metodologii liczenia ruchu, podaje Press Gazette.

Rafał Badowski
Autor artykułu:
Rafał Badowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu