SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Influencerzy mają nie używać "wprowadzających w błąd" filtrów upiększających

Filtry nie powinny być stosowane w reklamach w mediach społecznościowych, jeśli wyolbrzymiają efekt produktu - orzekł brytyjski urząd ds. standardów reklamowych ASA (Advertising Standards Authority).

Article

ASA zareagowała na kampanię #filterdrop, w której wezwano do obowiązkowego informowania przez influencerów, kiedy używają filtra upiększającego do promowania pielęgnacji skóry lub kosmetyków.

Sasha Pallari ​​zaczęła kampanię #filterdrop w lipcu 2020 roku w nadziei, że zobaczy „bardziej realną skórę” na Instagramie.

Stosowanie filtrów w mediach społecznościowych jest szeroko dyskutowaną kwestią, która przyciąga uwagę nie tylko celebrytów i influencerów mediów społecznościowych, ale także polityków.

ASA przeanalizowała dwa przykłady przypadków, w których filtry zostały dodane do filmów udostępnianych przez influencerów reklamujących produkty do opalania, dodając, że wynik tych orzeczeń będzie miał zastosowanie do wszystkich brytyjskich marek, influencerów i celebrytów.

Były to: dwie historie na Instagramie dla Skinny Tan Ltd i jedna dla Tanologist Tan, któremu zakazano stosowania filtra, który „wprowadzał w błąd, wyolbrzymiając efekt, jaki produkt był w stanie osiągnąć”.

ASA orzekła, że reklamy w obu przypadkach prawdopodobnie wprowadzały konsumentów w błąd.
Orzeczenie oznacza, że ​​marki, influencerki i gwiazdy nie powinny stosować filtrów do zdjęć promujących produkty kosmetyczne, jeśli filtry mogą wyolbrzymiać efekt, jaki te produkty są w stanie osiągnąć.

Regulator stwierdził, że filtrowane treści kosmetyczne mogą nadal wprowadzać w błąd, nawet jeśli nazwa filtra została przywołana w historii na Instagramie.

- Reklamy, które łamią te zasady, byłyby usuwane i nie pojawiałyby się ponownie, co mogłoby zaszkodzić reputacji reklamodawcy i influencerów - informuje ASA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Influencerzy mają nie używać "wprowadzających w błąd" filtrów upiększających

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl