Influencerzy mają nie używać "wprowadzających w błąd" filtrów upiększających

Filtry nie powinny być stosowane w reklamach w mediach społecznościowych, jeśli wyolbrzymiają efekt produktu - orzekł brytyjski urząd ds. standardów reklamowych ASA (Advertising Standards Authority).

bg
bg
Udostępnij artykuł:

ASA zareagowała na kampanię #filterdrop, w której wezwano do obowiązkowego informowania przez influencerów, kiedy używają filtra upiększającego do promowania pielęgnacji skóry lub kosmetyków.

Sasha Pallari ​​zaczęła kampanię #filterdrop w lipcu 2020 roku w nadziei, że zobaczy „bardziej realną skórę” na Instagramie.

Stosowanie filtrów w mediach społecznościowych jest szeroko dyskutowaną kwestią, która przyciąga uwagę nie tylko celebrytów i influencerów mediów społecznościowych, ale także polityków.ASA przeanalizowała dwa przykłady przypadków, w których filtry zostały dodane do filmów udostępnianych przez influencerów reklamujących produkty do opalania, dodając, że wynik tych orzeczeń będzie miał zastosowanie do wszystkich brytyjskich marek, influencerów i celebrytów.

Były to: dwie historie na Instagramie dla Skinny Tan Ltd i jedna dla Tanologist Tan, któremu zakazano stosowania filtra, który „wprowadzał w błąd, wyolbrzymiając efekt, jaki produkt był w stanie osiągnąć”.

ASA orzekła, że reklamy w obu przypadkach prawdopodobnie wprowadzały konsumentów w błąd.Orzeczenie oznacza, że ​​marki, influencerki i gwiazdy nie powinny stosować filtrów do zdjęć promujących produkty kosmetyczne, jeśli filtry mogą wyolbrzymiać efekt, jaki te produkty są w stanie osiągnąć.

Regulator stwierdził, że filtrowane treści kosmetyczne mogą nadal wprowadzać w błąd, nawet jeśli nazwa filtra została przywołana w historii na Instagramie.

- Reklamy, które łamią te zasady, byłyby usuwane i nie pojawiałyby się ponownie, co mogłoby zaszkodzić reputacji reklamodawcy i influencerów - informuje ASA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Play z ogromną karą. Ma zwrócić klientom opłaty

Play z ogromną karą. Ma zwrócić klientom opłaty

Strategia za darmo? Agencje mediowe alarmują, że źle się dzieje w przetargach

Strategia za darmo? Agencje mediowe alarmują, że źle się dzieje w przetargach

Res Futura odpowiada na oskarżenia IMM o dezinformację. "Niepotrzebna przepychanka"

Res Futura odpowiada na oskarżenia IMM o dezinformację. "Niepotrzebna przepychanka"

W Australii zakaz social mediów dla dzieci. Jak działa? Które inne kraje go chcą?

W Australii zakaz social mediów dla dzieci. Jak działa? Które inne kraje go chcą?

Nowe pakiety dla polskich użytkowników Amazon Prime Video

Nowe pakiety dla polskich użytkowników Amazon Prime Video

Co z sylwestrem Republiki? Sakiewicz: gwiazdy ustalone w 90 proc.

Co z sylwestrem Republiki? Sakiewicz: gwiazdy ustalone w 90 proc.