Informacje i publicystyka: WP.pl przed Onetem, witryny Radia ZET i RMF FM najmocniej w dół

Po sporym spadku Onet stracił na rzecz WP.pl pozycja lidera zasięgowego platform informacyjno-publicystycznych. Duże wzrosty osiągnęły o2.pl, Interia i Gazeta.pl, natomiast znacząco zmalały statystyki portalu Radia ZET i RMF24.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 10,71 mln użytkowników, czyli 35,81 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 51 minut i 21 sekund.

Analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska), jako strony www i aplikacji mobilnej, przyciągnęła 10,43 mln użytkowników (co dało 34,87 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 43 minuty i 52 sekundy.

Działy informacyjne trzech innych portali horyzontalnych miały po mniej więcej 8 mln odwiedzających. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taka sekcja zanotowała 8,41 mln użytkowników, 28,12 proc. zasięgu oraz 14 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, na platformie TVN24 - 8,04 mln internautów, 26,87 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,98 mln użytkowników, 26,68 proc. zasięgu oraz 27 minut spędzonych średnio przez odwiedzającego.

Gazeta.pl przed „Gazetą Wyborczą”, Radio ZET przed RMF FM

W rankingu są części z informacjami i publicystyką ogólnokrajową dwóch portali Agory. Na Gazeta.pl taki dział odwiedziło 6,75 mln internautów (22,56 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 13 minut i 29 sekund, a na platformie „Gazety Wyborczej" - 5,18 mln użytkowników (17,32 proc. zasięgu), spędzili średnio po 20 minut i 48 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aplikacje-mobilne-i-serwisy-najpopularniejsze-w-polsce-maj-2022-rok,7169846838531713a ##

Wprost.pl w analizowanej kategorii zanotował 5,18 mln odwiedzających, 17,31 proc. zasięgu oraz 6 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Sekcja informacyjno-publicystyczna portalu Radia ZET przyciągnęła 6,04 mln internautów (20,19 proc. zasięgu), średnio na 3 minuty i 59 sekund. Natomiast RMF24.pl zanotował 5,7 mln użytkowników, 19,06 proc. zasięgu oraz 9 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Miesiąc do miesiąca część WP.pl z informacjami i publicystyką ogólnokrajową straciła 92,7 tys. użytkowników (0,9 proc.) oraz 11 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania (18,4 proc.). Analogiczna sekcja Onetu zanotowała dużo większy spadek - o 630,2 tys. internautów (5,7 proc.) oraz 14 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (25 proc.), w konsekwencji zsunęła się z pierwszego na drugie miejsce.

Średni czas spędzony przez internautę nieznacznie wydłużył się jedynie na platformie „Gazety Wyborczej” - o 11 sekund, czyli 0,9 proc. Przy czym liczba użytkowników zmalała o 410,8 tys. (7,3 proc.).

Spore wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły sekcje informacyjno-publicystyczne trzech portali. Na o2.pl taki dział zyskał 537,5 tys. użytkowników (6,8 proc.), na Interii - 745 tys. (10,3 proc.), a na Gazeta.pl - 369 tys. (5,8 proc.). Przy czym w sekcji o2.pl średni czas korzystania zmalał o 2 minuty i 47 sekund (15,8 proc.), w tej na Interii - o 5 minut i 49 sekund (17,7 proc.), a na Gazeta.pl - o 3 minuty i 46 sekund (21,8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strony-glowne-w-internecie-co-wybrac-onet-wirtualnemedia-pl-interia-z-wieksza-przewaga-nad-gazeta-pl,7169845217777793a ##

Natomiast portal Radia ZET w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotował spadek o 611,1 tys. użytkowników (9,2 proc.) oraz 2 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania (39,9 proc.), a RMF24.pl - o 723,8 tys. internautów (11,3 proc.) oraz 2 minuty i 24 sekundy spędzonych średnio przez odwiedzającego (20,5 proc.).

W sekcji platformy TVN24 z newsami i publicystyką ubyło 56,7 tys. internautów (0,7 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 2 minuty i 40 sekund (10,3 proc.). Natomiast analogiczny dział na Wprost.pl stracił 178,2 tys. użytkowników (3,3 proc.) oraz minutę i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (19,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych