SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Initiative z globalnym budżetem mediowym Nike

Firma sportowa Nike rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrała agencję Initiative (IPG Mediabrands). Budżet marki w Ameryce Północnej powierzono z kolei agencji PMG.

Nike rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Należąca do IPG Mediabrands agencja Initiative będzie obsługiwać markę na całym świecie oraz w regionach EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) i APLA (Azja, Ameryka Łacińska), podczas gdy niezależna agencja medialna PMG zajmie się obsługą mediową Nike w Ameryce Północnej.

Budżet mediowy szacowany jest łącznie na około 1 miliarda dolarów i od 300 do 400 milionów dolarów w Ameryce Północnej.

Przetarg koordynowała firma konsultingowa R3.

Wcześniej za obsługę mediową Nike w Europie odpowiadały: należąca do WPP agencja Mindshare i Assembly (Stagwell), a niezależna agencja Wieden+Kennedy (W+K) zajmowała się planowaniem i zakupem mediów w Ameryce Północnej.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że W+K będzie nadal w pewnym stopniu współpracować z Nike w zakresie obsługi mediowej, prawdopodobnie w USA. Pozostanie również wiodącą agencją kreatywną Nike.

W przetargu Nike miały brać udział - obok zwycięskich agencji - także Dentsu Media, Media.Monks, Mindshare i Assembly

Dołącz do dyskusji: Initiative z globalnym budżetem mediowym Nike

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl