Instagram kontra TikTok. Stawia na "Reels" i sklep

Instagram wprowadza istotne zmiany w głównym ekranie aplikacji, dzięki którym chce powalczyć o użytkowników z  TikTokiem.  Swoje miejsce znajdzie w nim teraz funkcja "Reels".

km
km
Udostępnij artykuł:
Instagram kontra TikTok. Stawia na "Reels" i sklep

Do tej pory w centralnym punkcie dolnej belki w aplikacji Instagrama znajdował się przycisk z plusem, umożliwiający dodawanie zdjęć czy filmów, a po jego prawej stronie serduszko, pozwalające na szybki podgląd ostatnich aktywności. Teraz zostaną one przeniesione na górę ekranu, a w ich miejsce pojawią nowe przyciski.

Instagram chce być jak TikTok. Najważniejsze będą Reelsy i zakupy

Na środku znajdzie się funkcjonalność "Reels", pozwalająca na publikowanie maksymalnie 15-sekundowych filmików z muzyką i efektami specjalnymi.

"Reels" istnieje na Instagramie od roku. Funkcja ta przypomina TikToka i w założeniach ma stać się skuteczną konkurencją dla tej aplikacji. Początkowo z "Reels" mogli korzystać tylko użytkownicy z Brazylii. W tym roku funkcjonalność została udostępniona użytkownikom z 50 kluczowych dla Instagrama rynków (m.in. USA, Japonia, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Indie i Australia). Jak dotąd nie można korzystać z niej w Polsce.

Z kolei przycisk z serduszkiem zostanie zastąpiony ikoną sklepu, dającą szybki dostęp do możliwości wyszukiwania produktów, przeglądania spersonalizowanych ofert i promocji, czy samego robienia zakupów.

grafika

Instagram tłumaczy zmiany skutkami pandemii. Twórcy serwisu informują, że w tym roku ogromnie wzrosła liczba publikowanych na Instagramie krótkich, rozrywkowych filmików, a z zakupami użytkownicy w dużej mierze przenieśli się do internetu.

Facebook ma za sobą znakomity kwartał, zakończony dwucyfrowymi wzrostami zarówno po stronie finansowej, jak i pod względem popularności swoich usług. Firma zanotowała w ujęciu rocznym ponad 20-proc. wzrosty całkowitego przychodu (do 21,47 mld dolarów), przychodu z reklam (do 21,22 mld dolarów) i zysku netto (do 7,85 mld dolarów). O 12 proc. rok do roku wzrosła zarówno miesięczna liczba aktywnych użytkowników (do 2,74 mld), jak i liczba osób codziennie odwiedzających portal (do 1,82 mld). Z całej rodziny produktów Facebooka - Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa - każdego dnia korzystało w III kwartale 2,54 mld ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,21 mld ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek