Instagram testuje monetyzację dla twórców. Subskrypcje od 0,99 do 99,99 dolarów miesięcznie

Serwis Instagram rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania pozwalającego influencerom obecnym na platformie na zarabianie na treściach. System miesięcznych subskrypcji w wysokości od 0,99 do 99,99 dolarów ma pozwalać na dostęp do unikalnych materiałów oferowanych przez twórców.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram testuje monetyzację dla twórców. Subskrypcje od 0,99 do 99,99 dolarów miesięcznie

Instagram, podobnie jak Facebook należy obecnie do koncernu Meta powołanego jesienią 2021 r. Według analiz platforma służąca do dzielenia się treściami, głównie za pomocą multimediów ma obecnie ponad miliard użytkowników miesięcznie na świecie. Serwis spotyka się jednak z poważną krytyką związaną m.in. ze złym wpływem na młodych użytkowników.

Pieniądze dla twórców

Teraz Instagram potwierdził wprowadzenie nowego rozwiązania, które ma wesprzeć finansowo twórców obecnych na tej platformie.

Chodzi o bardzo ograniczone testy rozpoczęte wyłącznie w USA, do których zaproszono wybranych influencerów. Na liście są m.in. aktor, koszykarz NBA, astrolog, tancerka i gimnastyczka sportowa.

grafika

Testowany system pozwala twórcom na wprowadzenie na ich kontach subskrypcji, które umożliwiają użytkownikom dostęp do ekskluzywnych treści, takich jak wideo, zdjęcia, wpisy i transmisje na żywo.

Według zapowiedzi każdy z twórców może ustalić miesięczną subskrypcję w kwotach  0,99, 1,99, 2,99, 9,99, 19,99, 49,99 lub 99,99 dol. Dostęp można wykupić w internetowych sklepach Google Play i App Store.

Instagram zastrzega, że do 2023 r. nie będzie pobierał żadnych prowizji związanych z systemem subskrypcji, nie ujawnił jednak kiedy zamierza rozszerzyć program testowy i wprowadzić szeroko zapowiadane rozwiązanie. Nie wiadomo też jakie warunki będą musieli spełnić twórcy, aby zakwalifikować się do planowanego projektu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały