Instagram walczy z dezinformacją. Będzie ukrywał posty uznane przez ekspertów za fake newsy

Instagram zapowiedział że wprowadza mechanizm ograniczania widoczności postów uznanych przez organizacje typu fact-checkers za dezinformacje. Materiały zawierające fake newsy nie będą też dostępne w publicznej sekcji Instagrama, między innymi na platformie Explore.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram walczy z dezinformacją. Będzie ukrywał posty uznane przez ekspertów za fake newsy

Należący do Facebooka Instagram ma obecnie na całym świecie ponad miliard użytkowników i podobnie jak inne media społecznościowe boryka się z coraz poważniejszym wykorzystywaniem tej platformy do szerzenia dezinformacji, m.in. za pomocą materiałów graficznych.

W grudniu ub.r. Instagram zapowiedział, że wkracza w nowy etap walki z fake newsami. Treści zawierające dezinformacje wykryte przez organizacje typu fact-checkers zyskały odpowiednie oznaczenia ostrzegające przed tym, że stanowią fake newsy.

Fake newsy niewidoczne

Teraz Instagram poinformował, że zaostrza swoją walkę z treściami zawierającymi dezinformacje. Dotychczas materiały oflagowane jako fake newsy były w serwisie nadal dobrze widoczne, m.in. na kontach użytkowników.

Teraz nowy mechanizm ma sprawić, że treści zidentyfikowane przez organizacje fact-checkers staną się o wiele mniej widoczne na Instagramie, nie będą się też pojawiały w dostępnych ogólnie sekcjach, takich jak choćby platforma Explore.

Preferowane oficjalne źródła o koronawirusie

Zapowiadając nowy sposób walki z fake newsami Instagram ogłosił także, że w trosce o bezpieczeństwo użytkowników zastosuje nowy system związany z informacjami o koronawirusie.

Serwis będzie prezentował w głównym oknie oraz w wynikach wyszukiwania jedynie te informacje związane z koronawirusem, które będą pochodziły z oficjalnych i sprawdzonych źródeł, takich jak np. Światowa Organizacja Zdrowia. Treści dotyczące pandemii pochodzące z innych kont mają być mniej widoczne lub w ogóle niedostępne dla użytkowników.

Zapowiadając nowe sposoby walki z fake newsami Instagram obiecał także wprowadzenie do aplikacji nowej funkcji o nazwie Co-Watching która pozwala użytkownikom na wspólne oglądanie postów za pośrednictwem grupowych czatów wideo. Użytkownicy Instagrama dzięki tej opcji będą mogli oglądać posty, które ostatnio zapisali lub polubili podczas rozmowy z przyjaciółmi.

W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook, właściciel Instagrama osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu